Diari digital d'Andorra Bondia

Andorra ha de reposicionar-se com a destinació turística


Escrit per: 
Agències


El debat plenari sobre el sector turístic que ha tingut lloc aquest divendres al matí al Centre de Congressos d'Andorra la Vella, en el marc de la Cimera sobre el futur d'Europa, ha sotmès a debat Andorra com a destinació turística.

Els experts consideren que Andorra 'té mal definit el seu producte'. Tal com ha apuntat l'exsecretari general de Turisme del Govern d'Espanya i conseller d'AC Hotels, Raimon Martínez, 'és fonamental saber què vens i a qui ho vens'. Un aspecte que ha corroborat el diputat del PSC al Congrés i portaveu del Grup Socialista en matèria de Turisme i Comerç, Fèlix Larrosa, apuntant que Andorra 'està massa decantada cap al producte de neu'. Així, ha parlat de la necessitat d'explicar molt bé què significa el concepte País dels Pirineus i enfocar-ho cap un turisme que persegueix l'excel·lència en el sentit de viure una experiència emocionant i diversificada.

Andorra no s'ha escapat de ser sotmesa a debat en la xerrada sobre el sector turístic que ha tingut lloc aquest divendres al matí al Centre de Congressos. Així, els experts en turisme han subratllat la necessitat que Andorra es defineixi com a destinació turística. Una definició que, segons Raimon Martínez, ha de ser curta perquè sigui mobilitzadora. 'Quan el turista vingui ja veurà que a Andorra hi ha de tot, no cal dir-ho', ha sentenciat.

Parlant de males definicions de producte i en resposta a una oient d'origen turc, Martínez ha recordat que feia molt poc havia viatjat a Turquia i que li havia sorprès la seguretat que hi havia al carrer. Així, ha explicat que potser Turquia hauria de dirigir la seva comunicació en termes de seguretat i 'no tant en parlar de la bellesa de la Capadòcia'.

Tanmateix, el debat ha anat molt més enllà posant sobre la taula els reptes de futur als quals el sector turístic europeu ha de fer front, entre d'altres coses, per sortir de la crisi. En aquest aspecte, Raimon Martínez ha dit que el turisme és avui en dia el motor fonamental de l'economia, per sobre de sectors com l'energia o l'automoció, i ha instat els governs a que 'comencin a prendre's seriosament un sector que és generador de riquesa'.

Per la seva banda, el Diputat del PSC al Congrés i portaveu del Grup Socialista en matèria de Turisme i Comerç, Fèlix Larrosa, ha defensat que s'ha d'avançar en termes d'innovació, en matèria de cooperació internacional amb els països en vies de desenvolupament i en l'excel·lència en qüestions mediambientals. A la vegada, ha advocat per practicar un turisme intel·ligent que racionalitzi els recursos i optimitzi els resultats. Així, ha parlat de la necessitat de perdre la por a dir 'el turisme ha baixat però és millor', emmarcat en un canvi de model que es produirà cap a un turisme més sostenible, més rendible i més interessant des del punt de vista dels grans comptes anuals. El concepte de turisme intel·ligent ha centrat també les dissertacions del consultor de la secretaria general de l'Organització Mundial del Turisme, Geoffrey Lipman, apuntant quatre grans eixos d'aquest nou turisme intel·ligent: que sigui sostenible, ètic, de qualitat i que hi hagi cooperació entre el sector públic i privat.

Finalment, Lipman també ha exposat les xifres que evidencien que el mercat nacional, és a dir, els viatges que es produeixen dins d'un país, quintuplica l'internacional. L'exemple més flagrant és la Xina on es produeixen 1,7 mil milions de viatges interns anuals.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte