Diari digital d'Andorra Bondia
Camp conversa amb els responsables d’Andorra Turisme abans de la presentació de la campanya d’estiu.
Camp conversa amb els responsables d’Andorra Turisme abans de la presentació de la campanya d’estiu.

Aposta per allargar les estades i créixer un 6,4% en pernoctacions


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

El ministre de Turisme, Francesc Camp, considera que,  després de sis anys d’increments d’entre el 6% i el 8% en el nombre de turistes durant la temporada d’estiu, cada cop serà més difícil créixer. És per això que aquest 2018 es preveu una pujada més moderada, del 2,3%, respecte de l’any passat (un 1,9% més d’espanyols, un 3,1% de francesos i un 3% en turistes d’altres nacionalitats). “L’any passat vam superar la xifra d’1 milió de turistes i l’objectiu ara és mantenir aquest llindar i intentar créixer”, va remarcar. Amb tot, la gran aposta d’aquest estiu està enfocada a  fer que l’estada mitjana s’allargui i poder tenir un 6,4% més de pernoctacions.
Així, les xifres amb què treballa Andorra Turisme passen perquè del juny al setembre vinguin a Andorra 1.043.000 turistes i que facin un total de 2,8 milions d’estades, que representa una estada mitjana de 2,75 nits. Això es vol aconseguir amb una campanya de comunicació que permeti posicionar el Principat com a destí de vacances, també a l’estiu. Camp va destacar que l’oferta que hi ha durant aquesta època és molt diversa i que es pot fer una estada al país de tres o quatre dies sense avorrir-se. El problema és que els turistes ho desconeixen, va dir. Per aquest motiu la intenció és treballar per canviar aquesta percepció.
La campanya d’estiu compta amb un pressupost de 2,1 milions d’euros, una xifra lleugerament superior al 2017, ja que s’ha estrenat un nou espot (l’any passat s’hi va destinar 2.095.000 euros). L’anunci, a càrrec d’Ogilvy, està centrat en l’oferta de natura, amb una pinzellada cultural, i és “molt emocional”. A banda, s’ha realitzat un espot exclusiu per al nou espectacle del Cirque du Soleil, Diva, que tindrà lloc del 30 de juny al 29 de juliol. El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va destacar l’aposta per crear més esdeveniments (ja siguin esportius o culturals) perquè l’estada sigui més llarga. Així, hi haurà vuit caps de setmana seguits amb activitats. 
La part més important del pressupost es destinarà a Espanya i França, però també es faran accions a Gran Bretanya, Països Baixos, Bèlgica i Alemanya i amb menor mesura a la Xina, Polònia i Rússia. Budzaku va recordar que a l’hora de mantenir el mercat més proper hi ha molta competència (a l’hivern,  és més reduïda) i va afegir que la voluntat és ampliar la comunicació cada cop a nous països. També és “clau” mantenir la presència durant l’estiu i l’hivern. Per altra banda, es continuarà amb la promoció en el marc de l’acord amb Disney, al qual es destinaran 375.000 euros, i es farà una acció especial al Festival Grec de Barcelona, així com amb la guia de viatges Routard.

Camp afirma que el Govern, per ara, no aposta per cap més aeroport que no sigui el de la Seu

El ministre de Turisme, Francesc Camp, va declarar que l’aposta del Govern és “activar” l’aeroport de la Seu d’Urgell i que no es centrarà en cap altre aeroport que no sigui aquest. Així va contestar les paraules del nou president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol, que va destacar la necessitat d’una infraestructura d’aquest tipus dins de les fronteres d’Andorra per atraure turisme d’alt nivell. 
Tot i que Camp va assenyalar que caldrà tenir més detalls de la proposta de la Cambra de Comerç més enllà del que va dir el seu president, va exposar que “mentrestant, continuarem amb el nostre projecte” perquè si l’aeroport d’Andorra-la Seu pot tenir finalment el vol instrumental amb GPS, que permet l’enlairament i aterratge en situacions climatològiques adverses, “ja es compliran els objectius de desenclavar Andorra” que demana l’organització empresarial. En aquest sentit, va apuntar que des d’aquesta instal·lació es podran establir rutes als principals aeroports d’Europa,  com són Londres, Madrid, Roma, París o Lisboa,  mentre que les connexions internacionals ja es faran des d’altres aeroports. 
Per altra banda, Camp va reiterar que l’activitat de ràfting queda totalment descartada, ja que el cabal d’aigua durant el mes d’agost no és suficient, al mateix temps que va indicar que aquest any es viu una situació excepcional. 

allargar
estades
aposta
pernoctacions
Andorra Turisme

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte