Aval a la reclassificació de llocs de treball realitzada per l’anterior executiu
La reclassificació de llocs de treball feta a darrera hora el maig passat per l’executiu en funcions d’Antoni Martí, s’emmarca en la pràctica habitual de la secretaria d’Estat de la Funció Pública des de l’entrada en vigor de la Llei del 2000.
Així s’assegura si més no en la resposta que des del ministeri de Funció Pública i Simplificació de l’Administració s’ha donat a la bateria de preguntes sobre la qüestió presentada per la parlamentària del Partit Socialdemòcrata Judith Salazar i que ahir recollia el Butlletí del Consell General.
I és que segons el ministeri, que detalla el procediment emprat per fer aquesta reclassificació i els criteris seguits per l’empresa contractada per validar aquests canvis (Humannova), els processos de revisió de llocs de treball a l’Administració general “s’han dut a terme de manera periòdica i progressiva en el decurs dels anys”. En aquest sentit, el ministeri assegura que “el gran volum de feina que va comportar l’elaboració de la nova Llei de la funció pública va requerir posposar aquesta tasca”, una feina que es va voler reprendre durant el 2019.
Quant als llocs de treball revisats, se’n van classificar 30, alguns de nova creació, corresponents al propi ministeri de Funció Pública, al d’Afers Socials, Habitatge i Joventut, a Cultura i Esports, a Educació i Ensenyament Superior, a Finances, a Justícia i Interior i als serveis del Cap de Govern.
Pel que fa als efectes de la requalificació dels llocs i els increments en la nòmina dels treballadors concernits, el ministeri s’empara en la Llei qualificada de protecció de dades per no respondre la pregunta de la consellera general del PS, a qui “convida” a consultar la informació sol·licitada de forma directa al ministeri.