Diari digital d'Andorra Bondia
Un moment del consell de ministres d’ahir en què ja no es va utilitzar la documentació en paper.
Un moment del consell de ministres d’ahir en què ja no es va utilitzar la documentació en paper.

Canvis al web per donar visibilitat als edictes de llocs de treball


Escrit per: 
M.S. / Foto: Jonathan Gil

El ministeri de Funció Pública i Reforma de l’Administració ha actualitzat el portal web funciopublica.ad, en què, al marge de l’actualitat, l’organització interna del ministeri i tota la legislació en matèria de funció pública, els usuaris podran trobar, sota l’epígraf de Treballa a l’Administració, totes les diferents convocatòries de concursos públics per a llocs de treball.
Així ho va explicar ahir la titular de Funció Pública i Reforma de l’Administració, Eva Descarrega, que va explicar que “s’ha volgut donar més publicitat als edictes de llocs de treball” i, a la vegada, “més transparència i informació al ciutadà”. A més, la ministra va assegurar que, de mica en mica, s’aniran introduint noves millores al web i que la voluntat és que, a través d’aquest  web, es pugui fer arribar a l’Administració tota la documentació necessària per presentar-se als diferents edictes de convocatòria de places. El web inclou també una bústia per poder enviar demandes i suggeriments.
D’altra banda, i en el marc de l’aposta per l’Administració electrònica i la modernització de l’Administració, Descarrega va explicar que des d’aquest any l’executiu ha eliminat la documentació en paper de les sessions del consell de ministres i que s’ha establert una nova dinàmica de treball gràcies a la posada en marxa de la plataforma de treball col·laboratiu Espai Govern.
Així, gràcies a aquesta iniciativa, el cap de govern i els ministres disposen d’una agenda compartida i de tota la documentació dels diferents punts que s’han d’aprovar en la sessió del consell de ministres, a la vegada que poden compartir documents d’interès i comunicar-se de manera interna
Descarrega va destacar que amb aquesta eina es pretén incrementar l’eficiència en l’ús dels recursos, reduir l’ús del paper a l’Administració i promoure l’ús de les TIC. A més, aquest mecanisme de treball permet reduir la durada de les sessions de consell de ministres, ja que els ministres disposen de la informació abans de cada sessió del Govern i, fins i tot, poder participar en les sessions sense ser-hi físicament.
La ministra va destacar que des que es va començar a aplicar aquest sistema ja s’han compartit un total de 1.940 documents i s’han estalviat prop de 270.000 fulls de paper. Així, es calcula que al llarg de l’any s’estalviarà “més d’un milió de fulls, quantitat que equivaldria a uns 100 arbres”.

canvis
web edictes
llocs de treball
Funció Pública

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte