Diari digital d'Andorra Bondia
Un moment de la reunió de cònsols que ahir va tenir lloc a la sala la Buna d’Ordino.
Un moment de la reunió de cònsols que ahir va tenir lloc a la sala la Buna d’Ordino.

Digitalització de l’administració per simplificar els tràmits al ciutadà


Escrit per: 
Agències / FOTO: A.

La digitalització de l’administració ha d’estar plenament en funcionament el 2023 i és per això que aquest dimarts la ministra de Funció Pública i Reforma de l’Administració, Judith Pallarés, ha comparegut davant de la reunió de cònsols per exposar el programa que cerca la digitalització i coordinació de totes les administracions públiques i parapúbliques. “L’objectiu d’aquesta transformació és la simplificació dels tràmits de cara al ciutadà”, ha explicat Josep Àngel Mortés, que avui ha actuat de portaveu amb Olga Molné.
El programa es troba ara en la fase de preparació, tot seguit s’haurà de fer un diagnòstic de la situació i una captació de dades, i “a partir d’aquí es farà el disseny del full de ruta i l’execució de tota la tasca”, ha explicat Mortés. La intenció és que a la llarga tot sigui digital i es vagi suprimint gradualment el paper, ha dit. Així mateix ha indicat que es busca una interrelació entre administracions i parapúbliques i, per tant, algú que vagi a qualsevol administració podrà fer qualsevol tràmit i digitalment es tindrà accés als documents o a les dades que s’hagin d’utilitzar.
Per altra banda, i a petició d’Unicef, els comuns han acordat elaborar uns pressupostos per saber la quantitat de diners que es destinen cada any als infants. “Fins ara es comptava d’una manera molt general i només s’hi incloïen aquelles infraestructures o accions que anaven destinades als infants”, deixant-ne de banda d’altres que també van adreçades als més petits, ha dit Molné. Un exemple seria fer una millora a l’hospital. En la reunió també s'ha definit els passos a seguir per renovar el certificat que les set parròquies tenen per ser comuns amics de la infància d’Unicef. L’acord ha estat l’elaboració d’un reglament nacional del lleure dels infants que englobarà totes les activitats que es fan des de cada comú. A l’últim s’inclourà la senyalització de les millores que es fan a les parròquies arran de les propostes del consell d’infants i es farà una conservació i millora del camí escolar. En aquest sentit, Molné ha comentat que ja hi ha algunes parròquies que el tenen i tan sols l’han de millorar i mantenir i algunes altres han d’acabar de definir-lo i traçar-lo.
La reunió també ha servit per presentar l’adjudicació per a un estudi ambiental, tècnic i econòmic sobre el tractament i l’aprofitament energètic de la biomassa per un import de 2.978,25 euros i per informar que els Jocs Olímpics dels Petits Estats, que organitzarà el Principat, s’han posposat fins al 2025 arran de la Covid-19.
Finalment, en la roda de premsa posterior a la reunió, Mortés ha esta preguntat per la nova cursa de muntanya que vol acollir la parròquia d’Ordino de cara a l’estiu del 2021. El cònsol ha informat que abans de finals de juliol esperen poder tenir tancada la cursa i va subratllar que estan treballant amb una proposta “gran” amb el Govern, tot i que ha indicat que hi ha altres opcions sobre la taula. “Triarem la millor per Ordino i per al país”, ha asseverat.

 

reunió de cònsols
Administració
digitalització

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte