Diari digital d'Andorra Bondia
Descarrega va presentar ahir els terminals Happy or not per mesurar el grau de satisfacció de la ciutadania amb l’Administració.
Descarrega va presentar ahir els terminals Happy or not per mesurar el grau de satisfacció de la ciutadania amb l’Administració.

El Govern adopta eines per conèixer l’opinió del ciutadà sobre els serveis


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

El Govern vol conèixer l’opinió dels ciutadans sobre els serveis que ofereix l’Administració. És per això que ha adoptat una eina que permetrà mesurar el grau de satisfacció de les persones ateses en els departaments que reben més usuaris (ara per ara s’ha instal·lat al servei de Tràmits de l’edifici administratiu del Prat de la Creu, al servei d’Immigració, a l’edifici del Prat del Rull, i al departament de Medi Ambient). Els terminals Happy or not, que és com s’anomenen, disposen de quatre nivells de mesura que permeten respondre a una pregunta només prement un botó. 
La ministra de la Funció Pública i Reforma de l’Administració, Eva Descarrega, va explicar que dels resultats recollits per aquests terminals se n’extrauran uns informes. Serà a partir d’aquests informes que l’executiu podrà prendre “determinades decisions per millorar la qualitat dels serveis i dels processos de l’Administració”. La ministra va destacar que la pregunta s’anirà canviant de forma periòdica. Així, si a hores d’ara es vol saber què li sembla a la ciutadania l’atenció al servei de Tràmits, de cara a un futur es podria adaptar a les diferents campanyes, com podria ser la referent a les beques. 
De moment, els resultats dels informes que es desprenguin d’aquesta eina no es faran públics. Descarrega va remarcar la fiabilitat del mecanisme i va declarar que, en el cas que un infant premi el botó de forma continuada, aquestes pulsacions es descomptaran. Dels quatre nivells, el botó verd fort suposa una puntuació de 10  punts; el verd suau, de 6,6; el vermell suau, de 4; i el vermell fort, de 0. Les estadístiques indiquen que un 20% de les persones usuàries d’un servei acaben prement el botó. Avui, aquests terminals s’utilitzen en 117 països i més de 4.000 organismes, sobretot de l’àmbit privat. 
En el cas que, un cop analitzades les dades, es constati que el ciutadà no se sent feliç amb el servei ofert, Descarrega va explicar que caldrà “veure a quin fet respon la insatisfacció”. Així, va apuntar que aquest és un “primer pas”, ja que en un futur es podrien introduir petits terminals a cada taula per saber de forma més precisa si hi ha un servei que no dona satisfacció i conèixer per què. La ministra va subratllar que tot plegat respon a la “tendència actual d’apropar-se al ciutadà i buscar transparència”. Els aparells i el sistema operatiu que permet l’anàlisi de les dades tenen un cost de 3.741 euros per tres anys.
Per altra banda, el Govern també ha adquirit una eina que permet als usuaris signar documents de forma presencial amb la signatura biomètrica manuscrita, que és similar a la signatura en paper, ja que l’usuari veu el document que està firmant. Un cop digitalitzada està custodiada per una clau notarial i només és per un sol ús. Descarrega va explicar que permetrà un tràmit més àgil i un estalvi de paper.

Descarrega defensa la contractació de personal

La ministra de la Funció Pública i Reforma de l’Administració va defensar ahir les contractacions previstes pel Govern. En aquest sentit, va recordar que durant la crisi es va acordar no incorporar treballadors però, després de tants anys amb aquest funcionament, hi havia “moltes vacants ocupades per eventuals i d’altres per ningú, a banda de les 88 places que es van aprovar al pressupost 2018”. Per tant, ara que “l’economia va millor”, l’executiu ha volgut “consolidar l’estructura de recursos humans” per “oferir el millor servei als ciutadans”. Descarrega va dir que és per això que s’ha procedit de forma “ordenada” a cobrir aquestes places vacants o de nova creació fent una planificació biennal 2018-2019. En aquesta planificació s’han tingut en compte els departaments en què es necessita personal de forma més immediata (ja sigui per a alguns projectes, com l’acord d’associació amb la UE o perquè cal consolidar l’estructura per l’alt nombre d’eventuals). També va explicar que la publicació d’un edicte per a  la contractació d’eventuals de museus ha suposat un retard, però també una millora perquè la publicitat fa que tothom hi pugui accedir. 

adopta
opinió
ciutadà
eines
Govern
serveis
Número de vots: 172
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic