Diari digital d'Andorra Bondia
El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo.
El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo.

El Govern vol tenir un paper “més actiu” en la gestió de l’aeroport Andorra-la Seu


Escrit per: 
M.S. / Foto: SFGA

L’executiu vol poder exercir un rol “més actiu” sobre les “decisions estratègiques en el model de gestió i en l’orientació de les possibilitats de l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell”, motiu pel qual va traslladar a la Generalitat la voluntat de modificar el conveni signat conjuntament amb Aeroports de Catalunya per a la gestió d’aquesta infraestructura.
Així ho va revelar ahir el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, en una compareixença en què va valorar positivament que la instal·lació aeroportuària compti ja amb la certificació per a l’operativa instrumental mitjançant GPS, un fet que ha de permetre “incrementar l’operativa de l’aeroport en un 95%”.
Gallardo, que va admetre que a l’executiu li hauria “agradat que aquesta certificació hagués arribat en un altre moment”, va explicar que la crisi sanitària provocada per la Covid-19 ha impedit que es pogués portar a terme aquesta trobada  per “replantejar la participació d’Andorra” en l’aeroport, una reunió que “s’ha deixat per després de la pandèmia”.
El ministre, que va fer un repàs als passos fets amb aquesta infraestructura des que el 2015 va rebre la certificació per a la realització de vols comercials i va detallar el que suposa el pas d’aeroport d’aproximació visual a infraestructura d’aproximació instrumental, va defensar que l’aeroport pot ser “una palanca important” a l’hora de reactivar l’economia un cop es reprengui l’activitat després de la crisi sanitària.
En aquesta línia, el ministre, que va recordar que a l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell poden aterrar fins a tres models d’avions amb capacitat per a 19, 50 i 74 passatgers, va destacar que amb la nova maniobra d’aterratge es pot obrir la infraestructura a més vols i que es pot establir connexions amb Palma de Mallorca i Madrid, en el radi de desplaçament d’una hora, amb Lisboa, Milà, París, Londres i Roma, en un radi de dues hores, així com també amb els aeroports d’Amsterdam i Frankfurt, en el cas dels avions amb capacitat per a 74 passatgers.
Així mateix, Gallardo, que va admetre que ara caldrà decidir si el Govern ha de tenir un rol més actiu a l’hora de buscar companyies aèries i plantejar incentius econòmics i fiscals o si per contra ha de ser el sector privat qui lideri la comercialització de l’aeroport, va explicar que la infraestructura podrà operar amb dos models diferenciats però a l’hora complementaris. D’una banda, els xàrters turístics que podrien facilitar l’arribada de turistes de mercats ja existents en caps de setmana sobretot durant la temporada d’hivern, i de l’altra, vols regulars que operarien en dies laborals, fet que obriria la porta a d’altres tipus de viatgers no només turistes.

 

Govern
vol
paper
més actiu
gestió
l'aeroport
Andorra-la Seu
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic