Diari digital d'Andorra Bondia
Jordi Font i Joaquim Miró al despatx del grup socialdemòcrata al Consell General.
Jordi Font i Joaquim Miró al despatx del grup socialdemòcrata al Consell General.

El PS insta Govern a apostar per la Seu i oblidar-se d’aeroports interns


Escrit per: 
M.S. / Foto: PS

Els consellers generals del Partit Socialdemòcrata Jordi Font i Joaquim Miró van instar ahir l’executiu a oblidar-se de “projectes faraònics” d’aeroports a dins el país i apostar de forma “ferma i decidida” per l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell.
Miró, que va recordar que malgrat que l’estudi sobre aquesta infraestructura l’està impulsant la Cambra de Comerç “la competència en aquest tema és del Govern”, va incidir que després de l’aprovació de la declaració d’emergència climàtica el 21 de gener passat, dos dels punts de la qual feien referència a la reserva de la biosfera, “no veiem com es pot compaginar tot això amb un aeroport a Grau Roig”.
En aquesta línia, Font, que després d’haver rebut ja el conveni entre l’executiu i la Cambra que havia demanat va considerar que és “buit de contingut ja que és purament una declaració d’intencions”, es va mostrar molt crític amb l’emplaçament proposat per a l’aeroport ja que és la zona on hi ha “els recursos hídrics més importants del país amb els estanys dels Pessons” així com “l’accés al túnel i al port d’Envalira que són l’única via per anar cap a França”, a la vegada que hi ha “una línia d’alta tensió que ens subministra tot el que comprem a França” o l’accés a “les millors i més importants pistes d’esquí del país”. Així, el parlamentari socialdemòcrata, que va insistir que “no cal fer cap aeroport”, va assegurar que “si hi ha algun lloc on no s’ha de fer un aeroport, és allà”.
Per tot plegat, Miró i Font  van explicar que des del grup socialdemòcrata “s’està molt més disposats a continuar i a potenciar l’aeroport de la Seu d’Urgell, que és molt més compatible amb l’orografia i amb el nostre país”. I en aquesta línia van apel·lar el Govern perquè “pari aquesta disbauxa que hi ha” i s’aposti per l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell.
Respecte al paper de la Cambra en tot plegat, Font, que li va agrair “les bones intencions que té”, es va mostrar més partidari que “si ha de col·laborar en alguna cosa que ho faci per millorar l’accés a l’aeroport de la Seu”. Així mateix, el conseller general socialdemòcrata va mostrar la preocupació pel fet que “es vagin generant despeses en relació amb un aeroport quan ja en tenim un”, i va insistir que l’executiu ha “de prendre partit en l’assumpte, fixar les prioritats i donar les directrius d’Estat que ha de donar”.
D’altra banda, i interpel·lats sobre l’heliport i possibles noves ubicacions, Font i Miró, que també van posar en dubte la viabilitat econòmica de l’aeroport a Grau Roig tenint en compte el cost de què s’està parlant –s’ha arribat a dir 700 milions–, van defensar la necessitat d’aquesta infraestructura, tant com a complement turístic ja que “és important depenent del tipus de turisme o activitats que es vulguin fer”, com a connexió amb l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell. Amb tot, els dos parlamentaris van recordar que d’heliport ja n’hi ha un de privat, el de l’hospital i el dels bombers, i van insistir que el primer que cal definir és quina tipologia d’heliport es vol.

El sector turístic de l’Arieja veu la infraestructura com una oportunitat

Els projecte impulsat per la Cambra de Comerç per construir un aeroport a la zona de Grau Roig és una possibilitat que atrau els actors turístics de l’Arieja. Així ho informa La Dépêche. El rotatiu francès recull el testimoni de Fabrice Esquirol, director general de Savasem (Ski Alpin Vallées d’Ax Société Économique Mixte), que assenyala que l’eventual construcció d’un aeroport a Andorra suposa una oportunitat. I més encara tenint en compte que a hores d’ara s’està estudiant un accés a les pistes de l’estació Ax 3 Domaines a partir de Mérens-les-Vals.
En aquest sentit, Esquirol destaca que si aquest projecte impulsat des del Principat dona resultats “tindrem un aeroport internacional a 30 minuts de peu de pistes”. Al mateix temps, remarca que aquest fet reforçaria la legitimitat d’un accés des de Mérens.
Per altra banda, Alain Naudy, president de la comunitat de comuns de l’alta Arieja també veu de bon ull aquest aeroport. D’aquesta manera, Naudy indica que la infraestructura permetria apropar la gent que viu a l’alta Arieja i donar visibilitat a aquest departament.
En tot cas, tant el director general de Savasem com el president de la comunitat de comuns de l’alta Arieja es mostren prudents en relació amb la infraestructura. Així, Esquirol destaca que un aeroport a Andorra pot tenir un impacte en el medi ambient. De la seva banda, Naudy afegeix que caldrà veure les modalitats de la instal·lació.
Cal recordar que el Govern i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS) van signar l’octubre passat un conveni de col·laboració en l’àmbit d’infraestructures que comportarà la creació d’una comissió de seguiment per coordinar i analitzar els projectes aeris i ferroviaris a Andorra. L’executiu va remarcar que tant el tren com l’aeroport són projectes als quals aspira Andorra.

PS
insta
interns
Govern
apostar
la Seu
oblidar-se
d’aeroports interns
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic