Diari digital d'Andorra Bondia
Flexibilització dels requisits per a l’obtenció del permís de treball
Flexibilització dels requisits per a l’obtenció del permís de treball

Flexibilització dels requisits per a l’obtenció del permís de treball


Escrit per: 
Redacció

Amb la voluntat de facilitar les contractacions i després de la reunió amb els agents econòmics i socials del mes passat, el Govern va acordar ahir una modificació de la quota general d’autoritzacions de residència i treball i de treball fronterer que flexibilitza els requisits en matèria de formació i experiència que es demanen als treballadors de la UE, de l’Espai Econòmic Europeu i de països amb conveni amb Andorra.
Així, segons va explicar el titular d’Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, en aquells casos en què els treballadors no puguin acreditar una titulació de caràcter estatal o una experiència mínima d’un any en el lloc de treball al qual opten, els empresaris els podran contractar igual si presenten al Servei d’Ocupació un pla de formació per a aquests treballadors i el departament en valida la idoneïtat per al lloc ofert.
Així mateix, i després de constatar les dificultats d’empreses de determinats sectors per trobar personal, amb la modificació s’amplia el nombre d’autoritzacions decretades l’octubre passat (596) amb dues noves ocupacions, com són les de marmitó i peó de la construcció, per a les quals es preveu 64 autoritzacions.
A més a més, segons va continuar Espot, la modificació de la quota general d’autoritzacions de residència i treball i de treball fronterer, que té vigència fins l’abril vinent, preveu també una rebaixa de 100 euros del salari mínim exigit per a les ocupacions professionals de recepcionista d’hotel i cambrer.
D’altra banda, i amb l’objectiu de “donar continuïtat al foment de la inversió estrangera” i tenint en compte que l’anterior quota, aprovada el maig passat, està gairebé esgotada, el consell de ministres va acordar l’establiment d’una nova quota de 250 autoritzacions de residència i treball per compte propi.

Canvi de la Llei del saig perquè  s’executi més expedients

El consell de ministres va acordar ahir una modificació de la Llei del saig i de la Llei de modificació del Codi de l’administració, aprovades a final del 2014, amb la intenció d’ampliar els expedients ja iniciats que poden executar els saigs, segons va explicar ahir el ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior. 
Xavier Espot, que va recordar que amb la legislació actual el saig podia tramitar només els procediments iniciats en què encara no s’hagués produït un embargament o no s’haguessin rebut diners a compte del deute executat, va precisar que s’ha constatat un repartiment poc proporcionat dels procediments d’execució forçosa entre els òrgans judicials i els saigs.
Amb la modificació impulsada, el saig podrà tramitar els expedients d’execució instats durant el termini de dos anys immediatament anteriors a l’entrada en vigor de la reforma del sistema d’execucions, sempre que en el marc d’aquests expedients no s’hagi procedit a cap subhasta pública o al segrest de cap bé embargat, ni s’hagi imposat cap multa coercitiva o ordenat mesures de compulsió directa pel que fa a l’execució dels actes administratius. També se simplifiquen i s’agilitzen els procediments d’execució.

residència i treball
autoritzacions
Xavier Espot
flexibilització
Servei d'Ocupació
Comentaris: 1

Comentaris

a ver si he entendido bien... el sector hotelero se queja de la falta de personal o que el personal es poco profesional, y entonces para flexibilizar la entrada de trabajadores extranjeros, bajan de 100€ el sueldo minimo... no entiendo... quiero que vengas a trabajar para mi pero te pagare aun menos que antes... y luego se quejan que nadie quiera trabajar de camarero o que no son profesionales... Estos politicos estan locos, en que mundo viven? y luego leo en otra noticia "Els salaris dels alts càrrecs del Govern s'incrementen un 18,3%"... señores (sin mayuscula) os estais cachondeando de nosotros? o somos tontos?

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic