Jover defensa davant d’Europa el sistema educatiu universitari
El ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Èric Jover, va participar ahir a la conferència ministerial sobre el procés de Bolonya que va tenir lloc a París, una trobada per fer el seguiment a les accions comunes que els 48 països que participen en el procés de Bolonya han desenvolupat els darrers tres anys després de la trobada a Yerevan el 2015, segons va informar l’executiu en un comunicat.
En la seva intervenció, Jover va exposar davant els seus homòlegs europeus la necessitat de dotar l’alumnat de les competències necessàries per a l’aprenentatge autònom, “centrant-se en el pensament crític i la formació al llarg de la vida”. En aquest sentit, el ministre va defensar els models educatius basats en les competències, que el sistema educatiu andorrà ha implementat des de fa uns quants anys i que, en paraules de Jover, “ha de tenir continuïtat en els estudis universitaris”.
Així mateix, el titular d’Educació i Ensenyament Superior va afirmar que l’aposta per la qualitat universitària implica “l’enfortiment de les sinergies entre la recerca i l’educació superior”. Jover es va referir a la voluntat que els investigadors puguin transmetre la recerca que estan desenvolupant i les seves metodologies als estudiants que els hi seran útils en qualsevol àrea i, alhora, generar vocacions de recerca.
El ministre es va desplaçar a París amb la directora d’Ensenyament Superior, Recerca i Ajuts a l’Estudi, Meritxell Gallo, el rector de la Universitat d’Andorra, Miquel Nicolau, i una representant dels estudiants, Clàudia Call Piñol. Jover va aprofitar el desplaçament per participar en diferents reunions bilaterals amb els seus homòlegs europeus.