L'Assemblea parlamentària de l'Organització per la Seguretat i Cooperació a Europa ha destacat Andorra, i més concretament Ordino, com a exemple de participació ciutadana a les xarxes socials. Aquesta menció s'ha fet en el decurs de la 12a sessió d'hivern de l'OSCE-PA, que ha tingut lloc aquest dijous i divendres a Viena, Àustria, on hi ha participat una delegació del Consell General formada per les consellers Rosa Gili i Olga Gelabert.


L'Assemblea ha debatut sobre els límits de la llibertat d’expressió, principalment en les xarxes socials, sobretot quan s’han produït vulneracions de la intimitat o fins i tot situacions d’assetjament, especialment en casos que no revestien interès públic. En aquest sentit, l’OSCE-PA ha fet una crida als estats membres perquè es creïn codis de conducta, consensuats i homologables, que regeixin no només la professió del periodisme sinó també l’ús de les xarxes socials per part dels ciutadans.

D’altra banda, ses de l’Organització s’ha presentat la publicació Social Scape, que mostra exemples quotidians de com parlaments, governs i societat civil atansen i afavoreixen la participació ciutadana en l’esfera pública. Entre altres casos de l’àrea OSCE, la publicació destaca la iniciativa del Comú d’Ordino Ordino és viu i el seu canal de comunicació amb els ciutadans a través de les xarxes socials Facebook, Twiter i Instagram, que disposa de més de 2.200 seguidors, mitjançant el qual s’ofereixen informacions turístiques i d’activitats, principalment a través d’imatges, i permet la interacció amb la ciutadania.

Durant la sessió també ha tingut lloc un debat especial sobre com els estats membres de l’OSCE han de respondre a les crisis de Síria, el Sàhara i el Nord d’Àfrica, a partir del qual s’han adreçat recomanacions als parlaments i governs dels estats membres per contribuir a pal·liar aquestes crisis humanitàries, especialment a través de l’enviament de recursos econòmics i humans a les zones en conflicte.

A més, durant la sessió s’han presentat els informes d’observació d’eleccions celebrades als Estats Units (6 de novembre del 2012), Romania (9 de desembre del 2012), i Ucraïna (28 d’octubre del 2012). Mentre que els dos primers comicis han estat qualificats com a 'democràtics', les eleccions ucraïneses, país que ostenta l’actual presidència de l’OSCE, han estat titllades de 'poc transparents i desequilibrades, amb un clar abús de poder'.

Els 250 parlamentaris, procedents de 50 estats de la zona OSCE, han participat també en els tres debats programats per a cadascuna de les comissions, que serveixen per preparar les resolucions que seran esmenades i votades en la propera Sessió Anual, que tindrà lloc a Turquia al juny.