Diari digital d'Andorra Bondia
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.

La partida per a campanyes creix un 10,6% i es redueix la de patrocinis


Escrit per: 
M.S./ Foto: Facundo Santana

Seguint les directrius de contenció de la despesa i a l’hora la de prioritzar que aquesta tingui el major impacte possible en la societat amb la dinamització del turisme i l’economia, Andorra Turisme destinarà fins a 15,8 milions d’euros, un 0,93% menys respecte als 15,9 pressupostats per a aquest any, a accions de màrqueting i promoció el 2022, si bé amb algunes variacions pel que fa a la distribució d’aquests diners, segons es desprèn del projecte de pressupost per a l’any vinent de la societat pública que l’executiu ha entrat a tràmit parlamentari. 

Així, es rebaixa en 990.000 euros, un 30,8%, la partida destinada a patrocinis, que passa dels 3,2 milions que es van preveure per a l’exercici 2021 a 2,2 milions per a l’any vinent, i s’incrementa en un 10,67% la inversió en campanyes de comunicació, que ascendeix a 5,9 milions enfront els 5,3 pressupostats per aquest any, i en un 19,1% la dotació prevista per a la partida de comercial, que passa d’1,3 a 1,5 milions d’euros. També s’augmenta, en aquest cas un 12,%, la partida reservada per al portal web i l’estratègia on-line, que l’any que ve comptarà amb una dotació de 408.651 euros.

Quant a les campanyes de comunicació, Andorra Turisme preveu reforçar la comunicació als mercats pròxims amb l’objectiu de consolidar el coneixement del país com a destinació després d’un any en què el sector turístic ha estat molt afectat per la Covid-19. A la vegada també es vol reforçar la comunicació en mercats internacionals de manera contínua, per treballar en el posicionament del país i transmetre la seva oferta turística al llarg de l’any. 

Com és habitual, es preveuen també dues campanyes de comunicació de gran format durant l’any, coincidint amb els períodes d’estiu i d’hivern, a la veagda que s’incidirà especialment en les campanyes en línia per continuar la tasca de segmentació i comunicació ad hoc als interessos dels clients. També està previst potenciar la comunicació dels esdeveniments esportius i culturals així com mantenir l’Andorra Shopping Festival, la comunicació de campanyes concretes com poden ser les de rebaixes i el Black Friday, i les accions amb les agències dels mercats espanyol i francès. També es continuarà la línia iniciada ja fa uns anys de buscar accions amb grans marques internacionals a través d’aliances estratègiques com s’ha fet per exemple amb Disney o National Geographic.

En el cas dels patrocinis, en la memòria explicativa que acompanya el projecte de pressupost es remarca que es prioritzaran tots aquells esdeveniments que signifiquin una aposta clara per potenciar els productes turístics del país, i que s’analitzarà l’impacte quant a la generació de visites i pernoctacions i l’increment de la notorietat de la marca Andorra. Entre els patrocinis s’inclouen la Copa del Món de BTT, les finals de la Copa d’Europa d’esquí alpí, l’Spartan Race, l’Ironman i l’aportació que rep el BC MoraBanc Andorra per disputar l’ACB.

Pel que fa a l’altra gran partida, la de producte, es manté en els 3.853.056 euros que ja s’havien pressupostat per a aquest exercici, si bé i amb la voluntat d’optimitzar els recursos disponibles s’ha redistribuït la dotació total entre els diversos projectes. Bàsicament, aquests diners aniran destinats a projectes i iniciatives ja consolidades com són el Cirque du Soleil, el Bus Turístic i l’Andorra Convention Bureau, i a la segona edició de l’Andorra Mountain Music, tot i que també se’n preveu destinar una part per desenvolupar i estudiar d’altres iniciatives que puguin potenciar l’oferta esportiva i cultural.

A nivell comercial, i davant la “previsible recuperació” dels diferents mercats i l’objectiu de recuperar volums de turistes de mercats llunyans d’abans de la pandèmia reforçant la comunicació d’Andorra com a destinació segura, s’incrementa la dotació, que passa d’1,3 a 1,5 milions d’euros. Aquests diners es destinaran a continuar també amb la consolidació del treball al lloc d’origen dels mercats propers, reforçar la presència al mercat xinès a partir de l’acord assolit amb els touroperadors que treballen en destins propers per tal que un cop a Europa facin una estada al Principat.

A més, i al marge de mantenir la presència als mercats espanyol i francès, es mantindrà també l’agència comercial al Regne Unit per reforçar el país com a destinació d’estiu, incidint especialment en els segments del ciclisme i el senderime. També es continuarà amb la inversió als mercats nòrdics i als Països Baixos. 

D’altra banda, però encara dins l’àmbit de les despeses, Andorra Turisme preveu una partida d’1.322.331 euros per fer front a les despeses de personal, una dotació que només s’ha incrementat respecte a aquest any en un 1,4% seguint les previsions de l’IPC. 

Pel que fa als ingressos, estimats en 17.216.045 euros, es preveu rebre 15,3 milions en transferències i s’espera obtenir uns ingressos d’explotació d’1,6 milions, 1,1 dels quals per a patrocinis i entrades del Cirque du Soleil. La resta, fins als 17,2 milions, corresponen a transferències de capital i reintegraments.

partida
campanyes
creix
10
6%
redueix
patrocinis
Andorra Turisme
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic