Diari digital d'Andorra Bondia
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.

La partida per a campanyes d'Andorra Turisme cau un 7,8% però augmenten els patrocinis


Escrit per: 
M.S. / Foto: Jonathan Gil

Andorra Turisme preveu mantenir el 2019 els 16 milions per a destinar a accions de màrqueting i promoció, si bé amb algunes variacions pel que fa a la distribució d’aquests diners, segons es desprèn del projecte de pressupost per a l’any vinent de la societat pública.
Així, i malgrat que amb 5,1 milions continua sent la partida més gran, la inversió en campanyes de comunicació disminuirà un 7,8% (441.175 euros) en relació a aquest exercici, mentre que la partida destinada als patrocinis, bàsicament esportius, s’incrementa un 16,9% i arriba als 3.687.000 euros.
Tot i la retallada de la partida de les campanyes, les diferents accions previstes tindran una dotació força similar a la d’aquest any, ja que no es contempla la realització d’espots nous. Sí que es faran les dues campanyes de gran format, estiu i hivern, a la vegada que es potenciaran iniciatives segmentades en les campanyes en línia. També es preveu potenciar la comunicació dels esdeveniments esportius així com mantenir l’Andorra Shopping Festival i les accions amb les agències dels mercats espanyol i francès.
Quant als patrocinis, l’increment de la partida s’explica en gran part per la celebració de les finals de la Copa del Món d’Esquí a Soldeu. Entre els patrocinis s’inclouen també el Freeride World Tour, l’Spartan Race, l’Andorra Ultra Trail, la Copa del Món de BTT, la Vuelta a Espanya, la Gran Fondo i l’aportació que rep el BC MoraBanc Andorra per disputar l’ACB. A més, l’entitat també vol donar suport a cites com la Volta als Ports, el Trofeu Andros i la Purito, entre d’altres.
Pel que fa a l’altra gran partida, la de producte, s’incrementa lleugerament i passa dels 4.315.860 euros d’enguany als 4.337.308 previstos per a l’any vinent. Bàsicament, aquests diners aniran destinats a projectes i iniciatives ja consolidades com el Cirque du Soleil, el Bus Turístic i l’Andorra Convention Bureau, tot i que també se’n preveu destinar una part per desenvolupar nous esdeveniments culturals de gran format, com podria ser un festival de música, i per estudiar d’altres iniciatives que puguin potenciar l’oferta esportiva i cultural.
A nivell comercial, es manté la dotació d’1,3 milions d’euros per tal de continuar també amb la consolidació del treball al lloc d’origen dels mercats propers, reforçar la presència al mercat xinès a partir de potenciar les relacions amb els touroperadors que treballen en destins propers per tal que un cop a Europa facin una estada al Principat, i la pressió comercial sobre el mercat rus. A més, s’esperen “noves accions”, en aquest cas en el mercat italià.
D’altra banda, i malgrat que no es preveuen noves contractacions, la societat pública calcula un increment de les despeses de personal del 3,31%, fet que farà que aquestes se situïn ja en els 1.304.976,14 euros, el 7,30% del total del pressupost. Des d’Andorra Turisme es justifica l’augment de la partida destinada a la formació del personal per tal d’aprofundir i consolidar el programa de formació iniciat ja aquest any.

 

campanyes
partida
Andorra Turisme
patrocinis
cau
augmenta

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte