La Seu adjudica l’actualització dels plans de protecció civil
L’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha adjudicat tant l’actualització dels plans de protecció civil com la redacció dels plans d’autoprotecció del municipi davant de riscos. Concretament, s’està treballant en la redacció del Duprocim (Document Únic de Protecció Civil Municipal), que inclou els riscos Procicat, Infocat, Inuncat, Neucat, Sismicat, Plaseqcat i Aerocat. Aquests documents inclouran d’una forma resumida i senzilla quines són les actuacions que han de dur a terme els responsables municipals per a cadascun dels riscos analitzats.
Paral·lelament, malgrat que el municipi no hi està obligat per llei, també s’estan elaborant els plans d’autoprotecció del municipi. Aquests són d’aplicació, si es donés el cas, en actes o activitats en els quals concorre un nombre important de persones a la Seu d’Urgell, com són els dos mercats setmanals, la Fira de Sant Ermengol, la festa major i l’Escanyabocs.
App al mòbil
El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament, Jesús Fierro, va subratllar que l’objectiu de tot plegat “és millorar la qualitat de gestió i de solució en cas de
possibles emergències aplicant les noves tecnologies per ser més eficients alhora de gestionar els riscos que es puguin donar”. Per portar a terme les diferents fases dels plans, tots els membres dels equips d’emergència disposaran d’una aplicació al seu telèfon mòbil que servirà per gestionar d’una manera coordinada les possibles emergències.
Aquesta app aportarà a totes les persones implicades en la gestió de les emergències la tranquil·litat de poder emetre en un clic un avís que pot servir per disminuir de forma considerable la vulnerabilitat davant del risc.