Diari digital d'Andorra Bondia
Jordi Torres Falcó, compareixença, Consell General
Jordi Torres Falcó, compareixença, Consell General

La ubicació d’Encamp, últim cartutx del Govern per construir l’heliport


Escrit per: 
Pepa Gallego/Foto: M.T.

La situació a Encamp que ara s’està estudiant per al futur heliport nacional és, segons va insinuar ahir el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, l’últim  cartutx que té el Govern per poder construir aquesta infraestructura sensible, que ha tingut tantes veus contràries de grups veïnals en altres ubicacions. Segons el ministre Torres, si finalment no es construís en aquesta part prop de FEDA i al terme encampadà, el Govern descartaria presentar noves propostes i abandonaria el projecte. 
Torres va dir ahir que el d’Encamp “és l’últim pla que té el Govern per fer l’heliport”, tot i que va afegir que després d’aquesta ubicació l’executiu ha rebut “diverses ofertes de privats”, que no va voler concretar. Torres va remarcar que Encamp “té molts punts a favor i no té cap afectació sobre persones; per tant, si no tira endavant voldrà dir que realment no hi ha voluntat del poble perquè es faci l’heliport”. 
El ministre d’Ordenament Territorial va destacar ahir que la ubicació d’Encamp per fer l’heliport nacional, de què encara s’esperen els informes tècnics, “és en una zona industrial dura, en un punt cèntric nacional de confluència entre les dues valls,  i  si no prospera aquí difícilment pot prosperar en un altre indret”.
Actualment, però, s’està en una fase inicial d’informes tècnics i per estudiar possibles afectacions urbanístiques, que no es preveu que n’hi hagi en aquesta zona, segons va explicar Torres. “És un projecte quasi embrionari i encara no tenim cap informe tancat”, va confirmar el ministre. Torres, però, també va afirmar que l’executiu encara no ha fet cap demanda formal al Comú d’Encamp per poder ubicar l’heliport al seu terme.  
Encara es trigarà uns mesos a saber si tots els informes són favorables. Després el Govern hauria de desenvolupar el pla parcial, executar la cessió de terrenys i proposar un concurs d’idees en base al concurs aeronàutic. Aquests serien els passos a seguir per iniciar la construcció de l’heliport. 
Torres va recordar que en concepte d’heliport aquest any hi ha un milió d’euros pressupostats, i per a l’any vinent, un milió i mig d’euros. 

Béns no sensibles

Davant de la petició dels cònsols de poder dir-hi la seva i fer informes vinculants sobre certes infraestructures sensibles, des del Govern es gira la truita i es prepararà una llista d’infraestructures no sensibles i la faran arribar als cònsols de les set parròquies. “Totes les infraestructures que no apareguin en aquesta llista seran consultades als comuns amb els corresponents informes vinculants”, va assenyalar Torres. 

Una errada en el peritatge incrementa el valor de l’edifici Interceus en 60.000 euros

El ministre d’Ordenament Territorial va comparèixer ahir a la comissió legislativa de Política Territorial i Urbanisme amb una convocatòria genèrica que anunciava que es tractaria d’“expedients en curs”, quan només va comparèixer per explicar que hi havia hagut una errada en el peritatge del càlcul de la superfície de la coberta de l’edifici Interceus que suposava que s’incrementava la superfície de 482 a 593 metres quadrats, amb l’augment de valor corresponent, que de 106.000 euros passa a 166.000 euros. Tant els consellers del grup liberal com del PS i també d’SDP van demanar que es tornés a passar l’aprovació d’aquesta qüestió al ple del Consell General, i des de DA i el mateix Govern consideren que no cal perquè el ple ja ha discutit l’alienabilitat d’aquest bé. Tot i això es va aprovar que un informe jurídic valori quin és el procediment correcte, si passar-ho per comissió simplement o tornar-ho a plantejar en una sessió del Consell General. Ahir, però, i a petició dels consellers del grup liberal, també es va acordar revisar els peritatges de l’alçada de l’edifici Interceus perquè, segons els liberals, si s’interpreta d’una manera determinada es pot construir dues plantes en lloc d’una, que és com està peritat ara segons el preu. En cas que es confirmi que es pot construir dues plantes, el peritatge del valor de la superfície tornaria a canviar i seria més car. 

heliport
béns no sensibles
Interceus

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte