Diari digital d'Andorra Bondia
Sindicatura ha regulat el sistema de gestió documental del Consell General.
Sindicatura ha regulat el sistema de gestió documental del Consell General.

L’Arxiu del Consell General s’obrirà al públic però amb limitacions


Escrit per: 
Redacció / Foto: Facundo Santana

Qualsevol ciutadà podrà tenir accés als documents i als serveis de l’Arxiu del Consell General, un dret, però, més enllà de les limitacions legals, supeditat a la disponibilitat de mitjans i personal de l’arxiu. Així ho preveu si més no el reglament de l’Arxiu del Consell General del Principat d’Andorra aprovat per Sindicatura pocs dies abans de la fi de la legislatura, un text que busca regular el sistema de gestió documental del Consell General, a la vegada que determinar l’organització i el funcionament de l’arxiu amb la finalitat d’organitzar, preservar i custodiar la documentació per facilitar-ne l’accés als membres i personal del mateix Consell General així com de la ciutadania.

Per això, el reglament crea la Comissió de Gestió Documental, que serà la responsable d’assignar els recursos tècnics, humans i econòmics necessaris per impulsar el model de gestió de l’expedient i del document electrònic, garantir el servei de les eines informàtiques per a la gestió i preservació documental, desenvolupar i mantenir els instruments arxivístics i de gestió documental, garantir la capacitació del personal així com que les decisions adoptades sobre el model de gestió i la seva aplicació es fan conforme a dret. La comissió serà també l’encarregada de fixar els criteris per a la lliure accessibilitat o restricció, si és el cas, per a cada una de les sèries que constitueixin el patrimoni documental del Consell General.

Així mateix, la normativa estableix les modalitats d’accés a la informació de l’arxiu que podran ser mitjançant consulta a les dependències existents a aquest efecte, mitjançant consulta a les eines informàtiques on es conservi la documentació electrònica, a través del lliurament de còpies o reproduccions, en modalitat de préstec o sol·licitant informació sense maneig directe de la documentació. Quant a les consultes, els usuaris no estaran obligats a justificar-ne el motiu en la seva sol·licitud, mentre que les peticions de còpies s’hauran de resoldre en un termini màxim de tres dies a excepció d’aquelles relatives a documents de gran extensió o d’un gran nombre de documents, on el termini es podrà ampliar fins als quinze dies.

Andorra
Arxiu
Consell General
públic
documentació
Sindicatura

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte