Diari digital d'Andorra Bondia
La titular de Funció Pública i Simplificació de l’Administració, Judith Pallarés, ha recordat als empleats públics què diu la llei.
La titular de Funció Pública i Simplificació de l’Administració, Judith Pallarés, ha recordat als empleats públics què diu la llei.

L’executiu insta els directors a corregir situacions d’incompatibilitat


Escrit per: 
M.S. / Foto: Jonathan Gil

El Govern ha demanat a tots aquells directors dels diferents departaments que “tinguin coneixement” que algun funcionari o treballador públic del seu departament exerceix una activitat doble que comuniquin la necessitat d’adequar, si és necessari, aquesta situació de conformitat amb les disposicions previstes a l’article 75 de la Llei de la Funció Pública, el relatiu al règim d’incompatibilitats dels treballadors públics. 
Així consta en la nota informativa signada, a 10 d’octubre passat, per la ministra de Funció Pública i Simplificació de l’Administració, Judith Pallarés, que s’ha fet arribar per via interna als treballadors públics i a la qual ha tingut accés aquest rotatiu. En l’escrit, Pallarés recorda a tot el personal de l’Administració general així com al dels diferents cossos especials que, amb caràcter general i tal com preveu la Llei de la Funció Pública, no pot exercir altres activitats professionals diferents de les que deriven de la seva condició de funcionari o treballador públic ni en el sector públic ni tampoc en el sector privat.
Malgrat aquest advertiment, en la comunicació la ministra recorda també que “hi ha excepcions clares” previstes en el mateix articulat de la llei així com d’altres que queden a discreció del mateix Govern, que per a casos concrets pot autoritzar mitjançant un decret fixant les condicions de l’autorització. 
Precisament, respecte a aquestes activitats excepcionals que poden ser autoritzades, la titular de Funció Pública i Simplificació de l’Administració assegura que el criteri aplicat pel Govern en aquests casos és “prioritzar l’interès general i donar suport als funcionaris i treballadors públics que s’impliquen en la col·laboració amb el teixit esportiu i associatiu del país o altres àmbits de naturalesa similar que representin un valor afegit per a la societat”. I recorda que aquestes excepcions s’autoritzen una vegada el treballador interessat ho comunica a la seva direcció i al ministeri de Funció Pública.
La nota informativa interna adreçada als treballadors públics arriba mentre s’està en espera que, tal com es va anunciar, Funció Pública i el Gabinet Jurídic es pronunciïn sobre la necessitat o no de clarificar d’alguna manera la compatibilitat entre la feina a l’Administració i altres activitats que puguin portar a terme els treballadors públics en els àmbits esportiu, cultural o associatiu per les quals puguin percebre algun tipus de compensació econòmica. L’anàlisi per veure si, com va explicar el ministre portaveu, Eric Jover, “hi pot haver una dificultat d’interpretació del que és activitat professional” es va encarregar a finals d’agost després que l’aleshores secretari d’Estat d’Economia, Salustià Chato, hagués posat el seu càrrec a disposició arran de l’aparició del seu nom en un informe policial en el marc de l’operació Cautxú –que investiga les presumptes irregularitats comeses a la Federació Andorrana de Futbol (FAF)– que apuntava que, essent funcionari, hauria percebut de la federació uns 21.000 euros entre el 2012 i el 2018.
De moment, i fins que hi hagi aquest pronunciament, la titular de Funció Pública i Simplificació de l’Administració va incloure en la nota la reproducció íntegra de l’article 75 de la Llei de la Funció Pública.

El Sipaag manté el seu no al règim vigent
Després de la nota interna de la ministra de Funció Pública i Simplificació de l’Administració, el Sindicat del personal adscrit a l’administració general (Sipaag) va reiterar la seva “oposició” al règim d’incompatibilitats dels treballadors públics vigent i va remarcar que, des del seu punt de vista, els treballadors públics “han de tenir dret a una segona feina sempre que no presenti un conflicte d’interessos amb la desenvolupada a l’Administració pública”.
En un comunicat, el sindicat explica que en la darrera reunió amb Pallarés i amb la secretària d’Estat Lara Vilamala es va posar damunt la taula aquesta reivindicació de fer menys res-trictiu l’article sobre incompatibilitats, i es va demanar que sigui el Comitè Tècnic d’Organització i Gestió qui pugui decidir en quines feines hi hauria conflicte d’interessos, peticions que la ministra es va comprometre a estudiar. Així mateix, el Sipaag reitera el compromís de seguir treballant perquè els empleats públics puguin tenir dues feines.

executiu
directors
corregir
incompatibilitat

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte