Diari digital d'Andorra Bondia
El plenari del Consell Andorrà per a la Competitivitat del Comerç es va reunir ahir al matí.
El plenari del Consell Andorrà per a la Competitivitat del Comerç es va reunir ahir al matí.

L‘outlet’ queda descartat al Pas, però s’aposta per preus competitius


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: SFGA/J.A.Viladot

Convertir el Pas de la Casa en un outlet, tal com proposava el pla estratègic de turisme de compres, està descartat. Tot i així, des del Govern i el sector privat no s’ha abandonat el concepte de varietat d’oferta a preu competitiu i precisament en aquest sentit és en el qual s’està treballant, a hores d’ara, per dissenyar el futur del poble encampadà a nivell comercial. Així, el ministre de Turisme, Francesc Camp, va indicar ahir que “pensar en una empresa que allà hi munti un outlet no ho farem” però sí que s‘ha plantejat que empreses andorranes que tenen marques importants podrien obrir negocis al Pas de la Casa a preus més baixos (tot i les dificultats pels costos laborals i la superfície disponible). 
El ministre de Turisme va recordar que la idea de convertir el Pas de la Casa en un outlet no va agradar a una part del sector. “No farem el que el sector no vol”, va dir, i és per aquest motiu que s’han celebrat diferents reunions amb empresaris de la zona i d’altres que no hi tenen negocis per veure quin diagnòstic feien i què es pot fer per millorar. D’aquest treball es va constatar que tothom té clar que el Pas de la Casa té un posicionament de compres d’un dia i amb un fort component de preu. A més, es va concloure que cal ampliar l’oferta, ja que avui s’està concentrant principalment en supermercats, la venda de tabac, alcohol i alguns productes d’alimentació. Camp va anunciar que ara s’està en fase d’analitzar quins aspectes s’han comentat en aquestes reunions i verificar de quina forma es pot canviar el que es va proposar inicialment. A banda de tot això, el ministre va remarcar que també cal millorar els accessos, l’oferta d’oci –el peu d’estació de Grandvalira i els esdeveniments– i l’embelliment del poble. 

El pla avança
Camp va fer aquestes declaracions després del plenari del Consell Andorrà per a la Competitivitat del Comerç (CACC), un dels òrgans que s’han creat per desplegar el pla estratègic de turisme de compres. La reunió va servir per deixar clar que aquest pla està avançant i que en cap cas ha quedat en un calaix. En aquest sentit, des del Govern es va remarcar que de les seixanta accions que es van prioritzar, 39 ja estan en curs d’execució. Aquesta xifra suposa un 60% de les accions prioritzades. Entre les mesures més destacades, hi ha en fase d’estudi un pla de transformació digital del petit comerç, que és el que té més dificultats per posar-se al dia en venda i també en comunicació. També, amb el ministeri d’Economia i el d’Educació, s’està treballant plans de formació continuada que consistiran en cursos de trenta hores i acotats en diferents formacions específiques del punt de venda. A banda, hi ha les accions d’embelliment dels eixos (que recauen en els comuns) i la creació d’un label de qualitat del sector comercial.
Davant de tot plegat, Camp va declarar que “el pla estratègic s’està implementant des de fa gairebé un any” i considera que “va en línia positiva de treball”. El ministre de Turisme va acceptar que aquest desplegament no va gaire ràpid perquè implica tot el sector comercial, que és complex i heterogeni, i va indicar que algunes comissions avancen a més ritme que d’altres tot i que no va voler dir quins actors són els que estan més aturats. 

Superar l’estancament
El ministre de Turisme va recordar que el comerç al detall està estancat, amb uns 1.400 establiments i uns 5.400 assalariats. Amb les diferents accions dissenyades a partir del pla estratègic, es pretén que aquest sector torni a créixer. Les mesures tenen per objectiu millorar l’oferta comercial, l’oferta turística i l’espai urbà –amb l’embelliment de Meritxell i Vivand com a referència. Camp es va mostrar convençut que, si es treballa en aquestes tres àrees, el comerç tornarà a créixer. Amb tot, va advertir que això no serà possible sense l’aportació de tots els actors implicats. De fet, de les 65 accions prioritzades, 24 requeien en els comuns, vint en el Govern, deu en Andorra Turisme i set o vuit en el sector comercial.

'outlet'
Pas
descartat
preus competitius
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic