Diari digital d'Andorra Bondia
Els controls d’equipaments especials van crear moltes retencions.
Els controls d’equipaments especials van crear moltes retencions.

Nou protocol per al control de cadenatge a la CG-3 per nevades


Escrit per: 
Redacció / Foto: Facundo Santana

Després de l’episodi de retencions a la xarxa viària del passat 10 de desembre provocat pel control de cadenatge, es va decidir millorar l’efectivitat del protocol existent. Així, el 17 de desembre es van reunir les direccions de Mobilitat, del COEX i de la policia per cercar millores i solucions alternatives al protocol de coordinació en cas de nevades que es va definir al novembre passat. Així es desprèn de la resposta a la pregunta realitzada pel conseller general socialdemòcrata, Roger Padreny, amb motiu precisament de les retencions que es van produir aquell dia.  

D’aquesta manera, des del centre nacional de trànsit es va establir que s’activaran quatre punts de cadenatge de la CG-3 en sentit nord: un a l’altura del túnel del Pont Pla; un a l’altura del túnel de les Dos Valires; un a l’altura del túnel de la Pedrera, i un altre a l’altura dels túnels de Sant Antoni, utilitzant, en els quatre punts referenciats, l’interior de les estructures.

Segons es detalla en la resposta, el tipus de control que es va preveure el dia 10 de desembre va ser evolutiu, ja que la temperatura i les cotes de neu van anar variant al llarg de la tarda. S’hi van implicar un total de 21 policies, dels quals 13 van ser destinats simultàniament a cobrir els punts de cadenatge de la CG-2 i la CG-3. La resta van dur a terme tasques de gestió a la sala de comandament i control de purgues sobre punts referenciats d’allaus, i van haver de fer front a l’allau sobrevinguda de Soldeu.

protocol
control
cadenatge
CG-3
nevades
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic