Diari digital d'Andorra Bondia
Posicions més distants entre els veïns i Torres sobre la ubicació de l’heliport

Posicions més distants entre els veïns i Torres sobre la ubicació de l’heliport


Escrit per: 
Pepa Gallego/Foto: Jonathan Gil

La reunió d’hora i mitja celebrada ahir al matí entre membres de la plataforma ciutadana en contra de l’heliport a les Tresoles, al costat de FEDA, i el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, ha distanciat encara més les postures entre les dues parts. El portaveu dels veïns, Alfons Miralles, va qualificar de “dura” la trobada perquè al seu parer no han estat contestats els neguits que tenen “sinó que ens n’han generat més”. Per la seva banda, el ministre, que va estar acompanyat de tècnics, va afirmar que no aturen el projecte (tal com els demanava la plataforma) i que si els informes que falten són favorables l’heliport es construirà. 
Entre els neguits nous que els veïns afirmen tenir és que a la infraestructura els helicòpters biturbina arribaran pel sud (és a dir sobrevolant Escaldes-Engordany) i els monoturbina ho hauran de fer pel nord (per Encamp). “Això suposa que ara seran més veïns els que estaran afectats”, va comentar Miralles. Torres va destacar que els biturbina són més segurs perquè en cas que falli un motor en tenen un altre. El ministre va remarcar que aquesta informació no era nova perquè ja era en el projecte inicial. 
Des de la plataforma continuen pensant que hi ha altres ubicacions amb menys població propera, com és el cas de la Borda Vidal, i per això han demanat els informes que van fer al seu temps sobre aquesta ubicació. Des del Govern van dir que se’ls facilitarà  la documentació, tot i que el ministre va descartar que es torni a posar sobre la taula, “perquè l’informe ja era desaconsellable perquè era una infraestructura complicada i perquè era just al costat de la frontera espanyola”, va manifestar. 
Per la seva banda, des de la plataforma contrària a l’heliport a Tresoles manifesten la intenció de continuar amb la recollida de signatures per superar les 1.500 que porten fins ara i a més demanaran una reunió amb el cap de Govern, Antoni Martí, per insistir en la seva reivindicació, que és aturar el projecte. 
Miralles es va queixar perquè el ministre estava acompanyat de tècnics “i és difícil anar en contra d’arguments tècnics, però tècnicament al país podríem tenir una base de submarins que podrien venir pel mar i remuntant pel riu Valira”. 
D’altra banda, el ministre va recordar que s’ha presentat quatre ofertes per la licitació de l’equip multidisciplinari i que properament s’adjudicarà la redacció del projecte amb els informes i assessors aeronàutics i arquitectes. Segons Torres, s’hi ha afegit un altre informe de validació de les autoritats franceses, que “no hauria fet falta però s’ha fet per reforçar els arguments en el supòsit que tots els informes siguin favorables i garantir la seguretat de tothom”. 
El ministre va manifestar que la totalitat dels informes trigarà 40 setmanes i que es prendran el temps necessari per tenir tots els estudis. Torres va dir que no sap quants diners s’ha gastat el Govern en informes per a aquesta infraestructura.  

Dues companyies aeronàutiques interessades a operar a l’aeroport de la Seu i oferir vols a Madrid

Avui el punt de mira està en la reunió que està previst que se celebri entre el cap de Govern, Antoni Martí, i el president espanyol, Mariano Rajoy. Precisament un dels punts de què tractarà la trobada seran els tràmits que estan fent-se perquè l’aeroport Andorra-la Seu pugui oferir vols instrumentals amb GPS. El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va anunciar ahir que hi ha dues companyies aeronàutiques “amb bona implantació a Espanya” interessades a operar a l’aeroport de la Seu i que una ja ha manifestat la intenció de proposar la ruta Madrid-la Seu d’Urgell. 
Torres va manifestar que espera que la trobada d’avui entre els màxims mandataris dels dos països permeti agilitzar els últims informes que han d’emetre les autoritats espanyoles per autoritzar l’habilitació de vols amb GPS, tenint en compte que “seria molt fructífer per al país” perquè atrauria companyies per operar a l’aeroport.
Torres va recordar que encara s’esperen els informes després que el mes de març passat es fessin vols de prova a l’aeroport Andorra-la Seu per valorar si el vol instrumental amb GPS era viable, un sistema fonamental per aterrar en condicions de mala visibilitat i una condició indispensable perquè hi operin aquestes dues companyies. Torres va dir que “l’instrumental amb GPS a Espanya encara no s’ha implantat, però hi ha països com França que ja tenen trenta aeroports amb aquest sistema”.

veïns
Jordi Torres
ubicació
heliport
posicions
distants
les Tresoles
Número de vots: 277
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic