Diari digital d'Andorra Bondia
Les proteccions d’allaus instal·lades al corredor H4.
Les proteccions d’allaus instal·lades al corredor H4.

Projectats nous treballs de protecció al corredor d’allaus H2 a la RN-20


Escrit per: 
Redacció/ Agències/ Foto: Govern d'Andorra

Un cop completats els estudis corresponents, ja s’ha encarregat la redacció del projecte de nous treballs de protecció al corredor d’allaus H2 a la RN-20,  segons van anunciar ahir el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, i el prefecte de la regió d’Occitània, Étienne Guyot, en el transcurs de la visita per veure els treballs de millora que s’han dut a terme al corredor d’allaus H4 ubicat a les proximitats d’Ospitalet, també a la carretera RN-20.
Segons van explicar des de l’executiu, aquesta nova actuació, en el marc de l’acord signat entre França i Andorra a París el 2017 sobre la RN-20, permetrà la instal·lació d’una galeria i les proteccions oportunes en “un dels punts més conflictius i que genera més incidències de viabilitat hivernal”.
Torres i Guyot van coincidir a destacar la importància de disposar d’unes bones comunicacions entre els dos països, motiu pel qual van celebrar les millores fetes i acabades al corredor H4, unes actuacions que, com totes les fetes a la zona, són per minimitzar els afectes associats a la problemàtica per possibles allaus durant l’hivern,  tal com va remarcar el ministre. I és que l’any passat fins a 1.443.164 vehicles van accedir a Andorra a través de la RN-22 i el valor de les mercaderies importades van ser del tomb de 300 milions d’euros.
Precisament un cop passat aquest darrer hivern i fosa la neu, es van fer els darrers retocs com ara acabar de pintar els caps d’ancoratge i col·locar plaques amb la numeració de les obres del corredor H4. Cal recordar que la segona fase dels treballs es va iniciar el juny del 2018 i durant els següents quatre mesos es van muntar fins a 46 línies de xarxes antiallaus. I és que el corredor H4 és l’obra més important del projecte Sapyra per nivell de risc així com per la magnitud de la intervenció a realitzar.
Precisament, en la compareixença davant els mitjans posterior a la visita, les autoritats també van explicar les millores que s’estan duent a terme en altres corredors menys problemàtics com l’H19-20-22 i el PA13, PE32 i el PE9 a les zones de Porta i Porte Puymorens, que es van poder visitar in situ amb helicòpter.
Des de l’executiu es va recordar que els treballs als diversos corredors han suposat una inversió total de 4.336.614 euros. Andorra i França aporten, a parts iguals, 1.124.307 euros i la resta de la inversió s’ha recollit dels Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder), un total de 2.088.000 euros.

Noves connexions
D’altra banda, i interpel·lat sobre la possibilitat d’habilitar nous accessos amb el país veí, Torres va recordar que “teníem un projecte de fa molts anys, per la Solana, però és una zona de moltíssimes allaus al costat”. Per això, el titular d’Ordenament Territorial va apuntar que “caldria veure alguna altra possibilitat, com havia plantejat la Cambra, per exemple un accés ferroviari des de Porta fins al Pas de la Casa, el que a hores d’ara podria ser més realitzable”.

projectats
nous
treballs
Protecció
d'allaus
RN-20
H2

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte