Diari digital d'Andorra Bondia
Usuaris fent tràmits al Servei d'Immigració.
Usuaris fent tràmits al Servei d'Immigració.

Tràmits torna a la normalitat després de resoldre l’avaria


Escrit per: 
Redacció
Ahir es va restablir la normalitat al servei de Tràmits del Govern i d’altres departaments de Duana i Immigració, després que la incidència informàtica que des de dilluns va impossibilitar fer certs tràmits s’hagi resolt. Als afectats per l’avaria i que van entrar la documentació escaient igualment, o a aquells que van tramitar ahir o avui, se’ls abonarà el cost de la gestió, 50 euros, o se’ls farà  un descompte amb aquesta mateixa quantitat si la tramitació és més costosa, amb la finalitat de compensar-los els perjudicis causats. Els horaris d’atenció al públic d’ahir i d’avui divendres s’han ampliat per atendre el màxim d’afectats per l’avaria. Ahir va ser fins a les 18 hores i avui fins a les 16.30.
Dimecres passat el ministre portaveu, Jordi Cinca, va explicar que l’avaria es va produir en un servidor que dona servei a Tràmits, i que si bé no ha estat l’únic departament afectat de l’Administració, ha estat el més perjudicat. La solució per la qual s’ha optat ha estat reconstruir el servidor.
Per la seva banda, el conseller general del Partit Socialdemòcrata (PS), Pere López, ha formulat una pregunta parlamentària al Govern perquè en la sessió de control prevista per al dimecres vinent, l’executiu aclareixi què ha succeït exactament els darrers dies amb aquesta avaria. 
En l’escrit que López va tramitar ahir dijous a Sindicatura, demana principalment “quins han estat els motius de l’avaria” i “si aquesta ha implicat l’activació del contracte de manteniment de l’empresa Spai a la qual se li van adjudicar els treballs de manteniment del hardware i software de tot el maquinari gestionat pel DSI”. Recordem que Spai és l’empresa que té com a únic administrador el germà del cap de Govern, Antoni Martí.  D’altra banda, i en aquesta mateixa línia, el conseller general del PS també vol saber “si hi ha hagut tràmits que no s’han pogut realitzar normalment, i si ha estat així, quines han estat concretament les conseqüències i els efectes més rellevants per als ciutadans de no haver pogut realitzar-los”. 
En el seu escrit, López fa un recordatori de la incidència i destaca que l’avaria patida ha afectat el sistema durant almenys tres dies. També critica que malgrat que l’avaria va començar diumenge passat a la nit, el Govern “no va informar de les mateixes incidències fins a la matinada del dimarts”.  
Tràmits
incidència informàtica
incidència

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte