Antoni Taulé, el següent a Artalroc
L’artista català exposa al setembre a la sala de Govern, que aquest curs frega els 3.000 visitants.
Es diu Antoni Taulé (Sabadell, 1945), és un dels noms de referència de la Nova Figuració –pensin en Eduardo Arroyo i l’Equipo Crónica, entre els espanyols, o en l’islandès Errò– i Artalroc n’acollirà al setembre Lux, la mena de retrospectiva que repassa l’obra dels últims cinc decennis com a fotògraf i sobretot escultor i que des del gener s’exposa a la fundació Stampfli de Sitges. La sala de Govern insisteix amb Taulé en la línia de presentar autors que han deixat petja en l’art del segle XX, com ja va fer amb el també català Arranz-Bravo. En el cas de Taulé, es tracta d’un artista probablement més conegut a França –el 1975 es va instal·lar a París– que no a Espanya, i la seva obra té una marcada dèria arquitectònica. Com a fotògraf no es va donar a conèixer fins al 2006, amb una exposició a la Maison de la Catalogne a París, té encara una tercera faceta, la d’escenògraf, i a Artalroc hi desfilarà molt probablement acompanyat per Peter Stampfli, artista i mecenes suís establert a Sitges –la seva gran troballa són les empremtes de pneumàtic, que tant converteix en tema central d’una tela que en motiu per a una escultura monumental–.
Ja que en parlem, per la sala de Govern hi han passat aquest curs prop de 3.000 visitants: Madriu 8.8, la mostra amb fotografies de Jaume Riba i Àlex Tena, ha sigut fins ara la que ha despertat més interès, amb 1.195 entrades, mentre que per New Man, amb l’obra recent d’Arranz Bravo, hi van desfilar 943 espectadors. Molt probablement aquests resultats seran superats per Sweet Candies, els caramels, neveres i contenidors de l’artista francesa Laurence Jenkell: inaugurada el 20 de juny, fins ahir hi havien passat 753 persones i encara té fins a l’11 de setembre per fer caixa. També ahir el ministeri de Cultura va fer un primer i molt prometedor balanç dels dos primers mesos de la Biennal de Venècia: prop de 20.000 visitants han desfilat des del 10 de maig per Murmuri, la instal·lació d’Eve Ariza al Palazzo Ca’Cappello Memmo, una xifra que ja supera àmpliament els 18.000 justets de l’edició del 2015, però que encara té a una considerable distància els 31.000 del 2013 i els 32.000 del 2011. És clar que també li queden quatre mesos, fins al 27 de novembre, per confirmar els bons auguris.
Per acabar el capítol balanços de les activitats organitzades pel ministeri, diguem que els vuit concerts de la Temporada de l’Auditori van congregar 2.500 espectadors, amb quatre plens –Ara Malikian, Macaco, José Mercé i Jarabe de Palo–, tres mitges entrades –Sidonie, David Micó i Bluetonics– i la punxada relativa del pianista austríac David Six, amb un centenar d’espectadors. El ministeri ha destinat a aquesta segona temporada un total de 116.000 euros, entre caixet i producció, i n’ha ingressat 54.400 en concepte de taquilla.