Art Areté dedicarà una retrospectiva a Sixeart, patum de l’‘street art’ català
La galeria Art Areté —o, cosa que és el mateix, l’empresària escaldenca Isabel Rodríguez i el col·leccionista mallorquí Blas Gómez— va obrir ahir les portes amb un objectiu tan inèdit com prometedor: convertir-se en catalitzadora de l’street art en aquest racó de món nostre. Per fer-ho compten d’involucrar-hi tant el Comú d’Escaldes com Caldea perquè els cedeixin una bateria de façanes en condicions i portar a l’agost el barceloní Sergio Hidalgo Paredes, Sixeart per als amics, una de les patums del grafiti espanyol dels anys 80. Per obrir boca, Art Areté ha consagrat el plat fort de la primera exposició a quatre patums de l’street art contemporani, amb un autoretrat de Basquiat —el tenen aquí dalt— com a peça estrella, una característica silueta de Keith Haring i una vinyeta de Xavier Prou o, cosa que és el mateix, Blek le Rat. Completen el tastet una obra de Shepard Fairey, àlies Obey —el dissenyador del cartell Hope, una de les basses publicitàries del primer Obama— i el mateix Sixeart. Al costat d’aquest aperitiu urbà, Art Areté proposa un complement ben eclèctic: d’una banda, les 80 planxes de Los desastres de la guerra de Goya, extrets de la primera edició del llibre publicat a Madrid el 1863; de l’altra, tres Mirós ben cars de veure: Homenatge a la música (1959), Dona i ocell (1960) i un esbós del Pagès català en rebel·lia (1937); i per acabar, Twist en el estudio de Velázquez (1962), de Dalí, oli singularíssim, adquirit el 2003 al cèlebre Capità Moore i que va ser l’estrella de la retrospectiva que el Pompidou va dedicar el 2012 al pintor català.