L’organista Matteo Imbruno proposa un viatge a través de la música europea
L’organista titular de l’orgue d’Oude Kerk, a Amsterdam, Matteo Imbruno, ofereix avui, a partir de les 21.30 hores, a l’església de Sant Pere Màrtir d’Escaldes, un particular viatge per la música des del Renaixement fins al barroc i que mostrarà la influència de la música italiana en l’europea.
El repertori que interpretarà, sota el títol Itàlia i Europa: llaços i influències, inclou peces d’Adam Ileborg von Stendal, Conrad Paumann, Jan Pieterszoon Sweelinck, William Byrd, Girolamo Frescobaldi, Domenico Zipoli, Johann Pachelbel, Johann C. F. Fischer i Georg Muffat, a més a més d’una obra anònima. Es tracta, doncs, d’un ampli repertori que permetrà als assistents al concert fer una incursió en la música europea i comprovar quina va ser la influència de la música italiana.
Imbruno va explicar que ha escollit per al concert d’avui obres de Sweelinck ja que, com ell, va ser organista titular a Oude Kerk. D’aquesta manera, d’aquest autor ha triat el Ballo del granduca, que es basa en una melodia italiana que va ser composta per la boda de Ferran de Mèdici; Fantasia en eco, en què segons Imbruno “sembla que hi hagi dos cors que dialoguen”, tal com es feia a l’església de San Marco de Venècia, i finalment, Allein Gott in der Höh sei her (Alabat sigui Déu al cel), amb què el públic podrà comprovar la mestria de Sweelinck.
El concert arrencarà amb una obra de l’any 1400 que transportarà els assistents enrere en el temps per posteriorment portar-los cap al 1500 i el 1600, fins a arribar al 1700. Imbruno va confessar ahir la seva “simpatia” per la música italiana, i d’aquesta manera en va destacar la “línia melòdica”, més llarga que la francesa. L’idioma, va concloure, també influeix en la música.