L’oficina tributària de la Seu ofereix el servei de cita prèvia als usuaris
Les cinc oficines que té l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) a Ponent i a l’Alt Pirineu i l’Aran han recaptat, entre el mes de setembre passat i fins al 31 de març, un total de 16.327.349,87 euros, segons les dades que es van donar a conèixer ahir en el marc d’una visita dels responsables d’aquest ens a la Seu d’Urgell.
En aquest període, s’han atès més de 7.500 persones i s’han gestionat 23.639 expedients, dels quals més de 4.000 han estat tramitats a les instal·lacions de la capital urgellenca. Precisament, les oficines territorials de l’ATC s’estrenen aquest mes en la prestació del servei d’assessorament per confeccionar la declaració de l’IRPF, i s’afegeixen així a les delegacions territorials de les capitals de demarcació que ja l’oferien des de campanyes anteriors.
Dels més de 4.000 expedients gestionats a l’oficina territorial de l’ATC de la Seu d’Urgell en els darrers vuit mesos, n’hi ha de relacionats amb l’impost de transmissions patrimonials, així com d’altres que tenen a veure amb compravendes o hipoteques, i representen tots ells bona part dels tràmits més freqüents que es duen a terme en aquestes instal·lacions. En aquest sentit, el secretari d’Hisenda de la Generalitat, Albert Castellanos, va destacar el fet que l’ens hagi començat a assumir també la recaptació per via executiva, la que és posterior al període voluntari de pagament, i va posar com a exemple la tramitació que s’està fent en el cas de les sancions de trànsit impagades.
L’oficina territorial de l’ATC de la Seu serà una de les 28 de Catalunya que oferiran per primer cop el servei de cita prèvia per ajudar els contribuents a confeccionar la declaració de l’IRPF, cosa que ja es feia a les delegacions territorials de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Així, a partir d’avui, es podrà fer la reserva de dia i hora, amb l’objectiu que des d’aquest dijous i fins al 2 de juliol s’allargui el termini d’atenció presencial.
Al conjunt de l’àmbit de Ponent i l’Alt Pirineu i l’Aran, l’ens compta també amb les oficines compartides de Cervera, Tremp i Vielha.
Castellanos va explicar que la posada en marxa del servei d’assessorament en la campanya de la renda servirà per donar a conèixer a la ciutadania la xarxa d’oficines amb què compta l’ATC. En aquest sentit, va dir que al conjunt de Catalunya es destinaran 78 treballadors a aquesta finalitat, dels quals, en l’àmbit de l’Alt Pirineu i l’Aran, dos ho faran des de l’oficina de la Seu, un més a la de Tremp i un darrer a la de Vielha.
Durant la seva visita, en què va estar acompanyat pel director de l’agència catalana, Eduard Vilà, i l’alcalde de la Seu, Albert Batalla, el secretari d’Hisenda va destacar la rellevància que té l’existència d’un servei presencial en aquest àmbit, sobretot a les zones on l’agència estatal no hi té cap oficina, com és el cas, entre d’altres, del Pallars i l’Aran.
També va dir que continua sent important tot i que, en el darrer any, la tramitació d’expedients per via telemàtica hagi passat del 30% al 80%.