Andorra Shopping: que es noti en les vendes
Andorra Turisme va presentar ahir la que serà la vuitena edició de l’Andorra Shopping Festival, que des que va començar el 2013 s’ha consolidat com una bona aposta per atraure visitants en un període de baixa afluència just abans de l’inici de la temporada d’hivern. Un dels reptes, segons el ministre de Turisme, és que el Principat esdevingui un “destí de compres diferenciat”. I és que més enllà del volum de visitants que és capaç d’atraure l’esdeveniment, aquest no tindria sentit si tot plegat no revertís en unes bones xifres d’ingressos als comerços del país. Després d’un estiu amb una gran afluència turística, on qui més qui menys ha batut rècords d’assistència i fins i tot de facturació, sobta que els comerciants lamentin que la gentada que es veu als carrers no es tradueix en vendes. Alguna cosa falla i val més que entre tots siguem capaços de trobar la peça per corregir-ho, perquè ara que la pandèmia sembla que finalment ens dona una treva i ens permet tornar pràcticament a la normalitat, cal que el teixit comercial també en pugui treure profit. Ara bé, com també va dir ahir el ministre, el Govern ja fa els seus deures i dona les eines (l’Andorra Shopping n’és un exemple) perquè els turistes arribin en temporada baixa. Un cop són aquí, entra en joc la capacitat dels privats de ser atractius i aconseguir vendre. Hi ha feina per fer, la pandèmia ha posat dificultats, però el treball conjunt i l’esforç segur que acaba donant resultats.