Mancances en el servei de bus
L’aposta que fa el Govern per promoure l’ús del transport públic és lloable. De ben segur la gratuïtat de l’abonament contribueix que molts ciutadans que fins ara no s’havien plantejat utilitzar-lo s’hagin decidit a fer el pas. L’efecte més immediat pot ser un increment d’usuaris que sumat a l’inici del curs escolar comporti una major ocupació dels vehicles i per tant, les primeres queixes. És evident que abans d’ampliar el servei cal assegurar-se que no és una problemàtica puntual, però ni les companyies ni el Govern poden oblidar que si realment volen que una majoria de residents es desplacin en autobús, cal oferir un servei impecable. La puntualitat es valora, però les condicions en què un viatja, també. De la mateixa manera que els horaris i freqüències s’han d’adequar als hàbits diaris i és del tot incomprensible el desgavell que es viu de tant en tant amb les parades. En recollim l’exemple de les línies L5 i L6 a la zona de Fiter i Rosell i Doctor Mitjavila, on des de fa un any els autobusos no passen però no hi ha cap cartell que indiqui el contrari, com tampoc ho especifiquen els mapes de les línies que es poden consultar al web oficial de Transports ni l’app Mou_T_Bé. Com diu Gabriel Dallerès, el pitjor que li pot passar a un usuari és que quan passi el bus no hi pugui pujar, ja que això el pot portar a pensar que aquell no és el seu mitjà de transport. Si hi ha canvis, se n’ha d’informar, si no seran molts els que decidiran que és millor seguir utilitzant el cotxe.