Dj., 16/09/2021 - 00:30
40% de l’aforament a l’estrena
Escrit per:
Víctor Duaso
Divendres 24 de setembre. Segona jornada i primer partit com a local. El dia del retorn del públic a la Lliga ACB i contra el Reial Madrid. No hi podran entrar tots al Poliesportiu d’Andorra, però sí un 40% de l’aforament, és a dir, 1.500 espectadors. De 0 (sense comptar mai els directius, als jugadors, el cos tècnic de cada equip i també membres del club i periodistes) a 1.500. I a més a més, sense l’obligatorietat de presentar el passaport Covid o un test negatiu. Un pas més, encara que no gran, cap a la normalitat. Sigui com sigui, serà obligatori l’ús de mascareta FFP2, la presa de temperatura a l’entrada al recinte i estarà prohibit moure’s pel Poliesportiu excepte casos justificats. Qui vulgui portar una ampolla d’aigua ho podrà fer.
Les entrades es van posar ahir a la venda per als socis a preus de 16, 10 i 5 euros (10, 6 i 3 amb la tarifa reduïda per als jubilats i nens de 6 a 17 anys) al lloc web del club, i en cas de sobrar entrades, a partir del 22 de setembre s’obriria el torn per al públic general amb un preu inicial de 45 euros en ser un partit considerat prèmium. Els menors de 6 anys tindran accés gratuït, però per a les famílies d’aquests hauran d’anar al club per obtenir una entrada a cost zero. “Aquest aforament és una mica diferent al del partit del Torneig d’Andorra la Vella contra el Limoges. No es basarà en la distància entre butaques, sinó en el manteniment i accés amb grups bombolla”, va assegurar el cap de comunicació del BC MoraBanc Andorra, Gabriel Fernàndez.
Això sí, les aspiracions del club presidit per Gorka Aixàs són molt més grans, però de moment accepta de bon grat aquest primer pas. “Primer s’havia parlat d’un 50% de l’aforament, però entre el 50 i el 40% no hi havia gaire diferència. El 40 ja ens permet tenir una capacitat considerable per renéixer”. Les converses amb el Govern continuen. “Nosaltres treballem perquè entrin tots els socis, estem per sobre de 2.000, i hem demanat el 100% de l’aforament, però som conscients de la situació, i finalment el Govern té la responsabilitat i ha de veure cada setmana si això és possible”, va dir Fernàndez, que va lloar la bona sintonia entre el Govern i l’entitat. “Les converses estan anant bé i hi ha una bona sintonia. Nosaltres estem satisfets i la predisposició és molt bona i ens estan ajudant. Ells ho miren amb molta cura, tot i així, estem satisfets”, va sentenciar Fernàndez.
Gorka Aixàs, president del BC MoraBanc, després de l’acte de signatura de renovació de patrocini amb el Grup Pyrénées, també va valorar el retorn del públic en partit oficial. “És molt positiu, i més quan venim de no tenir públic. Un 40% per a nosaltres és vida i és vital tenir l’escalf de la nostra gent. Estem molt contents que pugui ser així”. El màxim mandatari té clar que esperen que vagi a més aquest tant per cent. “La nostra idea és demanar sempre més i més. Hi ha molt bona sintonia amb el Govern i anirem de 15 dies en 15 dies. Sense cap mena de dubte seguirem insistint per anar augmentat aquest tant per cent”.
L’equip dirigit per Ibon Navarro s’estrena dissabte a les 20.45 hores a la pista del Coosur Reial Betis. Cinc cares noves i un temporer. “Afrontem aquest inici amb il·lusió i molta ambició. La pretemporada ens ha deixat molt bones sensacions i no hem tingut gaires contratemps. Sigui com sigui, per a nosaltres el millor de tot plegat serà tornar a retrobar-nos amb el nostre públic al Poliesportiu”, va indicar.
Nou temporades d’unió amb el Grup Pyrénées després de signar una renovació fins al 2023
Després de tancar la plantilla amb l’arribada de fitxatges, continuïtat d’alguns jugadors i alguns d’ells renovats, arriba el moment de tancar acords amb els patrocinadors. El Grup Pyrénées i el BC MoraBanc Andorra van anunciar ahir la renovació del seu acord fins al 2023, és a dir, en total arribaran a nou temporades d’unió.
A l’acte de renovació, hi va assistir el president del grup, Patrick Pérez, i el del BC MoraBanc, Gorka Aixàs. També hla ministra de Cultura i Esports, Sílvia Riva. “Aquesta serà la vuitena temporada consecutiva amb Pyrénées i arribarem a una novena. Per a nosaltres és un dels patrocinadors més importants que té el club. Som una marca de país i ens volem associar amb totes les marques importants del país”, va dir Gorka Aixàs.
El nom de Pyrénées el lluirà l’equip en la part de darrere del pantaló i també estarà present a les graderies com la temporada passada.
El públic també estarà present a Sevilla
Dissabte només es podrà completar el 40% de l’aforament de San Pablo. Cada abonat del club andalús rebrà una entrada per SMS a partir de divendres, i l’accés al partit haurà de ser esgraonat i seguint l’hora indicada a l’SMS. A dins del pavelló, el públic haurà de portar la mascareta fins a la sortida. No es permetrà menjar i només es podran introduir ampolles d’aigua de 500 ml sense tap. Les banderes o pancartes estaran prohibides. “Per a nosaltres l’afició és fonamental. Els nostres números passen per aconseguir a casa en torn del seixanta per cent de les victòries. Això és clau per assolir la permanència”, va assegurar al web del club andalús el tècnic català del Coosur Reial Betis, Joan Plaza. Els andalusos arriben després d’aconseguir quatre victòries aquesta pretemporada i dues derrotes. En el seu equip destaca el retorn a la Lliga ACB del pivot Marko Todorovic i també el fitxatge de l’ex-BC MoraBanc, Beqa Burjanadze.
Comentaris: 0