El doble carril a la rotonda d’Anyós es preveu licitar durant el 2020
La prova pilot d’habilitació del doble carril a la rotonda d’Anyós, a la CG-3, ha generat més fluïdesa en el trànsit que circula per les valls del nord i al túnel del Pont Pla. Això ha permès que el trajecte des de la Massana cap a la vall central s’hagi reduït vuit minuts. És per aquest motiu que el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va anunciar ahir que ja s’ha contactat una empresa d’enginyeria perquè faci un estudi per habilitar un carril reversible entre la rotonda d’Anyós i l’accés nord del túnel del Pont Pla. Torres espera que l’obra es pugui licitar durant l’exercici 2020.
En tot cas, la prova pilot que està en marxa es mantindrà fins a finals de curs i es tornarà a implementar de cara al mes de setembre. El ministre va remarcar que s’ha constatat que amb aquest doble carril es facilita una incorporació més esglaonada dels vehicles procedents de les valls del nord cap a la vall central.
El president del grup parlamentari de Ciutadans Compromesos, Carles Naudi d’Areny-Plandolit, va destacar que han tingut el retorn de “molts” ciutadans de les valls del nord que estan satisfets amb la prova. Naudi va recordar que aquesta era una mesura que Ciutadans Compromesos portava al programa electoral i que el Govern ha executat. És per aquest motiu que va felicitar el ministre d’Ordenament Territorial per haver tirat endavant la prova pilot tot i les crítiques. El president del grup parlamentari de Ciutadans Compromesos es va mostrar en espera que la iniciativa s’acabi consolidant. La prova pilot es porta a terme de dilluns a divendres, des de les set fins a les nou del matí. L’objectiu que persegueix la mesura és eliminar les cues que es produeixen de baixada durant el matí i de pujada a la tarda.
Per altra banda, en la sessió d’ahir, el grup parlamentari socialdemòcrata va expressar el seu neguit per les pèrdues al fons de reserva de jubilació registrades l’any passat. El PS demana avaluar productes de menys risc però el Govern diu que el perfil de risc de la CASS és més baix que el d’altres fons de pensió.
El GPS a la Seu, el primer semestre del 2020
El cap de Govern va informar que el vol instrumental amb GPS a l’aeroport de la Seu es preveu que estigui en funcionament durant el primer semestre del 2020. Espot va indicar que ara estan pendents de realitzar nous vols de prova, que estan programats per al setembre i que s’integraran a l’estudi de seguretat que ha de ser aprovat a finals de desembre d’aquest any. Segons va afirmar, no hi ha cap indici que hi hagi dificultats tècniques per fer aquestes maniobres. El cap de Govern va remarcar que aquest retard en la validació del GPS ve motivat per qüestions tècniques i que no hi ha “cap manca de voluntat política” per part d’Espanya.