La campanya arrenca amb retrets de Marsol per la “demagògia” dels rivals
La campanya electoral va arrencar ahir a la capital amb retrets de la cap de llista d’En comú per Andorra la Vella, Conxita Marsol, als seus adversaris. La candidata a la reelecció com a cònsol major va lamentar que “ens sap molt greu que ja s’hagi començat a fer una campanya demagògica i començar-la fins i tot abans de la mateixa campanya”. En tot cas va assegurar que aquest no és el seu tarannà i per això es limitaran a explicar el projecte, “el que hem fet i volem continuar fent” perquè “el que ens interessa és Andorra la Vella i no nosaltres”.
Marsol es va mostrar en espera que els electors, a l’hora de votar, valorin la feina feta durant els darrers quatre anys, i va afegir que aspiren a arribar a més ciutadans gràcies a la incorporació a la llista de persones de diferents sensibilitats i partits. Marsol va reiterar la voluntat de convertir Andorra la Vella en una parròquia per a les persones, que generi confiança i il·lusió. També va defensar les millores que s’han fet durant aquest darrer mandat a Santa Coloma, on va remarcar que s’han invertit 5 milions d’euros. És per això que confia que els ciutadans facin confiança en la candidatura “per continuar treballant amb la mateixa intensitat i responsabilitat que ho hem fet durant aquests quatre anys”, ja que “s’ha fet molt camí però encara en queda molt per fer”.
El Partit Socialdemòcrata (PS), en canvi, considera que durant aquest mandat, l’equip de Marsol ha centrat massa esforços a l’eix comercial deixant de banda els barris. És per aquest motiu que la campanya la va iniciar a la font de la Call. “Andorra la Vella no només és l’avinguda Meritxell”, va dir la candidata a cònsol, Dolors Carmona, que va defensar que totes les zones de parròquia “es mereixen una atenció especial”, ja que cadascuna té la seva “idiosincràcia, necessitat i realitat”. Per això va prometre escoltar els ciutadans, per donar-los una “embranzida”. Carmona va explicar que el PS es presenta amb un programa “ambiciós però a la vegada viable” i que respon a les necessitats de tota la ciutadania però que també incorpora “projectes innovadors i de futur”. Per això s’ha nodrit d’aportacions del teixit associatiu i “gent del carrer”, va dir. Amb aquestes propostes es busca impulsar “un altre model de parròquia” i una gestió comunal propera a la ciutadania, transparent, que garantirà la participació de la població, eficient i sostenible. Per aconseguir-ho, Carmona va dir que compta amb un equip “que coneix la parròquia” i que farà “real aquest canvi que volem”, que contemplarà la realitat i la pluralitat de la parròquia, i tots els barris. Contràriament a les observacions de Marsol, la candidata va defensar que el PS sempre ha actuat de forma constructiva, i un exemple d’això és el seu suport a projectes impulsats per DA aquest mandat. Amb tot, remarca que l’equip de Marsol “s’ha deixat moltes coses per fer”, i per això els socialdemòcrates concorren a les eleccions “amb ganes de governar aviat el Comú”.
Qui també va remarcar que ha treballat de forma constructiva “des del primer dia” és Terceravia. La candidata a cònsol per la capital de la formació, Emi Matarrodona, va explicar que afronten la campanya amb molta il·lusió i ganes i amb un equip molt consolidat malgrat que s’estrenen en aquests comicis. Matarrodona va afirmar que “el més important avui és el dia a dia, la qualitat de vida de les persones”. Davant d’això, va anunciar que la voluntat de la candidatura és “solucionar tots aquests problemes”. A més, la cap de llista va destacar que “per a nosaltres és indispensable una gestió transparent i amb dèficit zero”. Matarrodona va assenyalar que Terceravia no preveu impulsar “projectes faraònics” però va anunciar que “tenim idees molt engrescadores”.