L’inici de la fase 1 del vial de Sant Julià s’adjudicarà abans de fi d’any
El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, està esperant la finalització de la redacció del projecte de la fase 1 del vial de Sant Julià per poder adjudicar abans que acabi l’any l’inici d’aquesta fase. Torres va manifestar que el projecte ja licitat està molt avançat i que malgrat que la fase 1 del vial sigui l’obra més important del pressupost 2018 del ministeri que presideix, espera que abans pugui adjudicar una primera part d’aquesta fase. Es tracta del que serà la rotonda que s’ubicarà a la baixada que ve de Fontaneda i que connecta amb els dos carrils habilitats de Francesc Cairat. Aquesta fase 1 del vial de Sant Julià pot tenir un cost d’entre vuit i deu milions d’euros i es preveu que s’adjudiqui tot el que resta d’obra l’any vinent.
Aquesta rotonda serà l’inici de la fase 1 que el Govern vol tirar endavant durant tot l’exercici 2018 i tenir-la acabada al 2019. La rotonda serà clau per “enllaçar la carretera que baixa de Fontaneda fins a la carretera general 1 i tot el que serà la desviació per l’antic càmping Huguet”, va explicar Torres. De fet, cal recordar que de la desviació de Sant Julià les fases 3 i 4 ja estan executades, i falta la 2 i la 1. La dos és la construcció d’un túnel a partir d’aquesta rotonda de la Fontaneda, que des del Govern ja es va avançar que no es preveu com a infraestructura a projectar durant aquesta legislatura. La fase 1, però, començarà a construir-se a partir d’aquesta rotonda, i es construirà un vial en aquesta part de l’antic càmping d’Huguet que enllaçarà fins a la plaça de la Germandat als dos carrils que baixen del Túnel de la Tàpia. Serà un vial amb dos carrils de baixada en sentit sud, cap a la frontera espanyola. També hi ha projectat un pont que enllaçarà aquest nou carril amb l’avinguda Francesc Cairat.
IMPEDIMENT PER AL RÀFTING
El ministre d’Ordenament Territorial va avançar que el Govern ja ha traslladat al comú de Sant Julià de Lòria les intencions de les obres per demanar que un cop comencin les activitats al riu del ràfting, es facin des de l’encreuament de la baixada de Fontaneda fins a la frontera, “i no més amunt, perquè es trobarien amb les obres, i aquí estarem fent els treballs del pont i altres” , va explicar Torres. De fet, cal apuntar que el comú de Sant Julià ja ha de tenir les propostes que s’han presentat al concurs per la prestació dels serveis del ràfting. Tot i això, el comú lauredià també ha d’efectuar les obres pertinents al riu que no van començar pel desgel retardat.
Per altra banda, el màxim responsable de la cartera d’Ordenament Territorial, també va voler remarcar que l’obra que a finals d’any pot començar d’aquesta primera fase “no exclou que més endavant pugui fer-se el túnel que correspondria a la segona fase”, va manifestar. Tot i això, Torres va voler recordar que el Govern no es compromet a fer la fase del túnel durant aquesta legislatura per l’envergadura de la infraestructura i el pressupost que suposi “perquè aquesta pot tenir un cost de més de 20 milions d’euros”, va dir.
MILLORA DEL TRÀNSIT
La fase 1 del vial de Sant Julià millorarà el trànsit d’entrada al nucli lauredià. “Solventarem molt el problema perquè des de la Margineda fins a la duana hi haurà dos carrils”, va assenyalar Torres. El ministre valora molt positivament les obres ja executades i en ús en el fet que des de Fontaneda fins a la frontera ja hi hagi dos carrils de baixada. “L’objectiu és eliminar els girs a l’esquerra, sé que té un desgast polític i que s’ha d’assumir perquè la millora per a tots els usuaris és important”, va explicar Torres. La rotonda que es preveu construir a la baixada de Fontaneda també millorarà l’accés des d’aquesta via a la carretera general 1, que ara des del mateix comú de Sant Julià de Lòria van criticar que és un punt a millorar perquè és difícil sortir d’aquest encreuament si vens des de Fontaneda o vols incorporar-te en la seva direcció ja que els vehicles que venen per Francesc Cairat amb dos carrils circulen molt ràpid.