Terceravia vol assegurança a tercers obligatòria per a bicis i patinets
El grup de Terceravia+Unió Laurediana+Independents vol que el Codi de la circulació incorpori l’obligació de “disposar d’una assegurança de responsabilitat civil amb cobertures a tercers per totes les persones que condueixin bicicletes, tricicles, monocicles, patinets o vehicles de mobilitat personal” amb l’objectiu que “tinguin cobertures a tercers que cobreixin els possibles danys que, per accident, puguin infringir a altres materials o persones”.
Per aquest motiu, entre les 22 esmenes que la formació ha presentat al projecte de llei del Codi de la circulació n’hi ha una en aquest sentit. I és que tal com ha remarcat el conseller general Oliver Alis, “tot vehicle que circuli per la via pública és susceptible de causar danys tant a materials com a persones” motiu pel qual “cal garantir que si això passa, un servei d’assegurances degudament contractat es pugui fer càrrec dels desperfectes ocasionats”.
D’altra banda, la formació planteja també un canvi pel que fa al deure de socors en cas d’accident per tal de sancionar de “manera exemplar” la seva omissió, la seva obstaculització o no avisar els agents de l’autoritat i els serveis d’urgència quan sigui necessari. També es vol sancionar de manera contundent “circular amb un vehicle la càrrega del qual hagi caigut a la via per la seva mala posició i creï un perill greu a la resta dels usuaris de la via”.
Quant a la il·luminació, Alis va explicar que el grup proposa que circular amb l’enllumenat d’encreuament o les llums de posició sigui obligatori per a tots els automòbils “sigui quina sigui la seva classe, que circulin a qualsevol hora del dia”.
Finalment, el grup parlamentari de Terceravia, que amb les esmenes busca “fomentar la mobilitat responsable i millorar la seguretat a les carreteres del país”, proposa introduir una franja de sancions lleus a la taula d’infraccions i sancions per excés de velocitat, que tingui compte els primers 10 km/h superats des del límit permès i que aquesta infracció sigui sancionada amb el mateix import econòmic que l’actual, és a dir, amb 24 euros.
Alis va indicar que “la nostra opinió és que aquesta franja primera de 10 km/h ha de ser una franja amb certa tolerància, tot i que també sancionada”. I va defensar que “és raonable pensar que qui sobrepassa aquest primer llindar de prohibició, sovint ho fa per error o per evitar fer una maniobra encara més perillosa que la pròpia superació d’aquest límit de velocitat”. A la vegada, el parlamentari de Terceravia+Unió Laurediana+Independents va dir que “la resta d’excessos als límits de velocitat s’han de sancionar amb més duresa, per tal que aquest enduriment provoqui una dissuasió efectiva de no complir la normativa”.