Crèdit Andorrà alerta als clients d’un intent de phishing
Crèdit Andorrà ha fet una crida als seus clients per tal d'alertar-los de la detecció d'un intent de phishing. Al llarg del dia d'avui diversos cleints han rebut correus electrònics en nom de l'entitat en què se'ls exposa que degut a un canvi en els protocols de seguretat bancària en línia cal que revisin i actualitzin la seva informació de contacte. En la comunicació se'ls indica que aquells clients amb dades obsoletes es quedaran sense servei.
Des de Crèdit Andorrà s'ha recordat que l'entitat " no et demanarà que introdueixis el teu usuari ni la teva contrasenya a través d'un enllaç de correu electrònic o per SMS" i que la millor manera de procedir és esborrar el correu i en cap cas contestar-lo.
De la mateixa manera es fan arribar alguns consells per evitar ser víctima del phishing o pesca de credencials, una tècnica de ciberdelinqüència que es produeix quan un estafador envia un correu electrònic fent-se passar per uan persona o entitat per sol·licitar informació personal i financera, com ara la targeta de coordenades de l'e-Crèdit o el número de la targeta de dèbit o crèdit. Així, a banda de contestanr els correus o SMS, també cal parar compte a l'ortografia d'aquests correus, ja que moltes vegades els textos estan plens de faltes. Igualment, cal comprovar l'adreça de correu de qui envia la comunicació per si s'hi detecten caràcters estranys i comprovar que no inclou els dominis de Crèdit Andorrà.