La majoria de consultes a l'Oficina de l'Habitatge les fan els arrendataris
L'Oficina de l'Habitatge ha tancat el primer semestre del 2022 amb un total de 334 consultes ateses. Segons s'ha informat des del Govern, entre el gener i el juny la majoria de sol·licitants d'informació han estat arrendataris, amb 154 consultes, mentre que n'hi ha hagut 70 de propietaris i 110 d'altres.
Pel que fa a les consultes més freqüents, es destaca que pràcticament tres de cada deu (28,74%) són relatives a informació sobre la pròrroga del contracte i el procediment per recuperar l'habitatge per a ús propi o familiar, d'acord amb la Llei de mesures de protecció i de flexibilització del mercat d'arrendament. Un 16,76% de les consultes estan vinculades a informació sobre els requisits i documentació a presentar desl diferents ajuts per part del Govern en matèria d'habitatge, com per exemple l'ajut a l'habitatge de lloguer o el programa d'impuls per a l'emancipació dels joves. També hi ha consultes lligades a demandes d'informació sobre els habitatges de protecció pública (7,48%), als desperfectes i reparacions a l'habitatge (7,10%), als consums i els seus repartiments (6,50%) i als requisits per sol·licitar l'exempció de l'Impost sobre transmissions patrimonials immobiliàries (5,06%).
Alhora s'han registrat consultes variades que representen en conjunt un 28,36% sobre el total, d'entre les quals destaca el retorn de les fiances o informació sobre l'actualització de l'Índex de Preus de Consum (IPC).
Des del Govern s'assenyala a més, que de les 334 consultes realitzades durant els sis primers mesos de l'any, 188 han sigut telefòniques, 91 presencials i 55 per correu electrònic.
L'Oficina de l'Habitatge està situada a la planta baixa de l'edifici administratiu del Govern i té la finlaitat d'oferir informació, oreintació i resoldre els dubtes de la ciutadania sobre aspectes relacionats amb l'habitatge. El servei està en marxa des del 25 de febrer del 2020.