Un hotel ha de pagar 6.000 € a un client que va caure a l’escala
Un hotel de la Massana haurà de pagar 6.030 euros d’indemnització a un client perquè va caure a les escales exteriors que porten a l’entrada de l’establiment en trepitjar una placa de gel. El recurrent denuncia l’hotel i l’asseguradora per no mantenir l’accés en unes condicions d’ús adequat. Per la seva banda, des de l’establiment consideren que va ser una imprudència i distracció del client, que carregat amb les maletes i una baixa temperatura nocturna no es va poder agafar de la barana per mantenir l’equilibri. A més, asseguren que els treballadors de l’hotel van respectar el protocol de treta de neu i gel. Els fets van passar el 27 de febrer del 2015 a les deu de la nit.
El Tribunal Superior ha admès a tràmit parcialment el recurs de la companyia d’assegurances. Considera, per una banda, que la responsabilitat recau únicament en l’hotel perquè hi ha una obligació que marca que tot establiment que rep públic ha de tenir l’accés en condicions normals de seguretat. Però per altra banda, rebaixa la indemnització inicial marcada en primera instància, que era de 8.309 euros. El client va patir lesions al cos vertebral i va ser traslladat amb politraumatisme a l’hospital Nostra Senyora de Meritxell en ambulància i posteriorment en helicòpter fins a Barcelona. Finalment va restar 214 dies de baixa laboral. L’hotel volia que l’import no fos més alt que 5.000 euros i l’asseguradora no volia superar els 3.000 euros. Finalment el Superior ha quantificat el pretium doloris i tractament mèdic posterior en 6.030 euros.
La fiscalia veu necessari tipificar la corrupció privada i el patrimoni injustificat
La fiscalia general considera que des d’un punt de vista de l’ordenament penal cal insistir novament que sembla necessari examinar “una futura tipificació de la corrupció privada i de l’increment injustificat del patrimoni”. En aquest sentit, des del ministeri públic ponderen que s’ha d’estendre la responsabilitat penal a persones jurídiques i valorar la signatura del Conveni de Nacions Unides contra la corrupció fet a Mèrida l’any 2003, un acord que contempla la tipificació d’aquests delictes i que la fiscalia ha estat demanant en els darrers informes d’anys judicials i encara no s’ha materialitzat.
A més a més, la fiscalia general creu necessari revisar i adequar les eventuals reserves o possibilitat de signatura de protocol, a l’actual tipificació penal d’aquells convenis internacionals vigents per al Principat en el marc del Consell d’Europa o Nacions Unides.
Per altra banda, des d’un punt de vista estructural de l’Administració de justícia, també es proposa la revisió de certs aspectes de la Llei qualificada de la justícia i de la Llei del ministeri Fiscal, així com l’adequació de la Llei de la Funció Pública de l’Administració de justícia a les pròpies reformes experimentades per la Llei de la Funció Pública.
Entre altres modificacions legislatives, la fiscalia també insisteix en la reforma extensa del Codi de Procediment Penal a fi d’adequar l’ús de les noves tecnologies al procés penal, introduir la fórmula de la conformitat en la fase intermèdia del procés i ampliar els supòsits d’ordenança penal en fase d’instrucció, així com desenvolupar la regulació de les tècniques especials d’investigació i ampliar el termini de secret de les actuacions.