Diari digital d'Andorra Bondia
543 clients d’Andorra Telecom han d’autoritzar el canvi a la fibra òptica
543 clients d’Andorra Telecom han d’autoritzar el canvi a la fibra òptica

543 clients d’Andorra Telecom han d’autoritzar el canvi a la fibra òptica


Escrit per: 
Adrià Solís

Se’ls esgota el temps als clients d’Andorra Telecom d’Escaldes-Engordany i Andorra la Vella per fer el canvi a fibra òptica. La data límit per a la migració és el 30 de juny, ja que aquell dia es tallarà el servei i les línies de telefonia fixa, fax i TPV deixaran de funcionar amb coure. La resta del país té temps fins al 31 de desembre per autoritzar el canvi. Per aquest motiu, Andorra Telecom demana als seus clients que facin la migració com més aviat millor per evitar una allau de demandes en els darrers dies. Actualment encara queden 543 clients –286 empreses i 257 particulars– d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany per fer el canvi quan falten poc més de dues setmanes perquè acabi el termini. 

En el darrer semestre s’han portat a terme nombroses accions entre els clients, tant particulars com empreses, que tenen contractats serveis de coure. Entre aquestes iniciatives hi ha trucades des del centre d’atenció telefònica de la companyia de telecomunicacions, visites dels gestors comercials, reunions informatives a les llars de jubilats i en comunitats de veïns, xarxes socials i publicitat en mitjans de comunicació. A més, durant aquest mes de juny també s’ha enviat una carta certificada a tots els clients d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany per recordar-los que han de fer el canvi. Des del 9 de maig hi ha hagut 468 baixes d’usuaris del coure a les parròquies centrals. Això representa un 46,3% de descens. El director de Relacions amb el Client d’Andorra Telecom, Josep Vilana, va assegurar que la campanya està donant els resultats esperats: “El volum de clients disminuirà considerablement en les properes setmanes. Tot i així, som conscients que hi haurà un percentatge de població que no farà la migració per diverses raons. No arribarem a zero, però confiem que el percentatge encara baixi força.” 

El canvi triga entre tres i quatre dies des que el client el sol·licita, malgrat que aquesta xifra pot variar en funció del volum de demandes. La migració suposarà una reducció de la factura i l’abaratiment dels serveis a curt termini. Vilana va explicar que Andorra Telecom ha contactat fins a cinc vegades amb alguns usuaris a través de diferents mitjans, però la majoria els ha respost que encara no han autoritzat el canvi. També hi ha clients que tenen números de telèfon o fax que ja no utilitzen i prefereixen que la companyia els desactivi directament, en lloc de donar-los de baixa ells. Cal destacar que aquells que facin la migració a finals de mes tindran uns dies de marge extra abans que els tallin els serveis de coure.

D’altra banda, l’enquesta de l’Observatori del primer semestre del 2016 del Centre de Recerca i Estudis Sociològics deixa Andorra Telecom com un dels serveis públics més mal valorats pels enquestats. En aquest sentit, Vilana va assenyalar que “hem iniciat tot un seguit d’accions per fer èmfasi en les incidències de serveis i els preus, que són els aspectes que han rebut més crítiques. Treballarem per millorar els nostres serveis”.

Andorra Telecom
Josep Vilana

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte