Diari digital d'Andorra Bondia
Canals i Budzaku amb el fotògraf Jaime Rojo i Casimiro Romero, directiu de Disney.
Canals i Budzaku amb el fotògraf Jaime Rojo i Casimiro Romero, directiu de Disney.

Acord amb National Geographic per difondre la vida natural d’Andorra


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: F.S.

Mostrar Andorra amb uns altres ulls. Això és el que es persegueix amb la col·laboració entre Andorra Turisme i National Geographic, una acció que s’emmarca en l’acord que la societat té amb Disney (des de fa poc propietària d’aquesta empresa) i que ara s’ha renovat per quart any consecutiu. El treball que realitzarà National Geographic tindrà una durada d’un any i permetrà apropar al gran públic la vida natural del Principat. En paraules de la ministra de Turisme, Verònica Canals, es tracta “d’obrir al món” aquesta “Andorra secreta que la gent no coneix”.

L’encarregat del treball serà el fotògraf i explorador Jaime Rojo, que tindrà la col·laboració de l’empresa andorrana Pirenalia. La fórmula utilitzada serà exposar la natura al llarg de les estacions de l’any. Així, es faran sortides de camp per mostrar les diferents espècies. Aquestes imatges es difondran a través de les xarxes socials de National Geographic i d’Andorra Turisme. Rojo va indicar que se seguirà una estratègia de comunicació 360º perquè arribin a diferents audiències. A més, es realitzaran tres vídeos d’un minut amb format didàctic centrats en l’hivern, la primavera i l’estiu, i la tardor. El material es difondrà a través de la revista de National Geographic i al web NatGEo. Així mateix, el contingut audiovisual s’emetrà a les cadenes de televisió de National Geographic, National Geographic Wild i Fox. El projecte finalitzarà amb una presentació del treball a Andorra i una exposició fotogràfica itinerant. A l’últim, Rojo impartirà un taller fotogràfic adreçat al gran públic. En la presentació de l’acord, el fotògraf va assenyalar que “la gent no s’espera el que hi ha a Andorra i el que els exposarem”, i va concloure que “la natura d’Andorra esdevindrà un element mainstream [predominant]”. 
Canals va destacar que es tracta d’una nova forma de comunicar el país que tindrà diferents beneficis en matèria turística. D’una banda, difondrà la idea que a Andorra es poden tenir diferents experiències i, per tant, això ajudarà a desestacionalitzar i potenciar l’afluència també a l’estiu. A més, permet obrir-se a d’altres tipus de visitant, i també posicionar-se arreu del món en els valors de la sostenibilitat i el medi ambient. Així mateix, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va afegir que el treball farà que es parli d’Andorra durant tot l’any a través dels canals que tenen grans marques com Disney i National Geographic. 
Quant al cost del projecte, Budzaku va explicar que està inclòs en el preu de l’acord assolit amb Disney, que puja a un total de 650.000 euros. El que s’ha fet és reorganitzar les diferents accions incloses en el pacte per donar cabuda al treball de National Geographic. Budzaku va afirmar que malgrat que “ens agradaria tenir més pessupost” per fer més accions, no és possible i això obliga a ser més creatius.
El gerent d’Andorra Turisme va assenyalar que aquest és el primer acord amb National Geographic i es va mostrar confiat que no serà l’últim. Així mateix va exposar que es podrien emprendre altres iniciatives amb les diverses empreses del grup Disney per arribar a targets diferents. L’acord assolit amb Andorra Turisme és el primer que tanca National Geographic des que Disney va adquirir Fox, que n’era la propietària.

National Geographic
Andorra Turisme
Disney

Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

Aquesta súper proposta, ja està iniciada per gent del país. No es poden els de Turisme penjar-se la medalla d'una proposta genuïna. Ja fa més d'un any que s'hi treballa de manera altruista, dedicant moltes hores del temps lliure i diners propis. Turisme pot fer el que vulgui, només faltaria. Però és molt poc elegant trepitjar la feina d'aquesta manera. I més, quan ja s'està col·laborant amb medi ambient, banders, guanyat 2n premi d'Andorra sostenible, hi ha escrits de premsa, etc. En resum, que ja és un projecte conegut i es ven com un gran projecte, que ho és. Però es podria fer més país...i tenir en compte els d'aquí.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte