Diari digital d'Andorra Bondia
Aquesta tarda s'han signat els convenis de cessió per ampliar un tram de voravia a la CG-4.
Aquesta tarda s'han signat els convenis de cessió per ampliar un tram de voravia a la CG-4.

Alguna de les fases del vial es podria començar a licitar després de l’estiu


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: SFGA

Algunes de les fases del vial de la Massana es podrien començar a licitar a finals d’estiu o principis de tardor. Així ho ha assegurat avui el ministre de Territori i Habitatge en funcions, Víctor Filloy. Tot dependrà del ritme dels convenis amb els propietaris que han de cedir els terrenys per fer-ho possible. En aquest sentit, va remarcat que “s’està treballant intensament amb ells  per acabar de tancar convenis”. Tot i que no ha precisat a quants propietaris afecta, sí que ha informat que ja tenen la meitat dels acords tancats. Precisament demà es reuneixen amb veïns de la zona i les cònsols de la Massana per continuar fent propostes de convenis.

Pel que fa al projecte del vial, Filloy ha indicat que estan a punt de redactar les diferents fases del projecte i en funció dels convenis que tinguin tancats es podrà anar licitant l’obra. És per això que creu que en set o vuit mesos es podrien començar a licitar algunes de les fases d’aquest projecte “que és molt necessari perquè al centre de la Massana hi passen 18.500 vehicles diaris”.

El ministre en funcions ha recordat que el projecte està dividit en tres fases, una central, una que va cap a Ordino, i una altra cap a la zona del telecabina de la Massana. En funció de com s’acabin de tancar els convenis es licitarà una part o una altra i algunes es podran licitar simultàniament, ha assenyalat. En relació amb això ha recordat, tal com ja va anunciar el cap de Govern, Xavier Espot, que s’està treballant per connectar la Serra de l’Honor fins al fons de vall. Això no vol dir, ha precisat, que s’elimini la connexió des del túnel de les dos Valires fins a la Serra de l’Honor, però de moment “per fer el projecte més assequible” es farà així. 

I el vial de Sant Julià?
Pel que fa al vial de Sant Julià de Lòria, Filloy ha defensat que cal prioritzar perquè “el pressupost de l’Estat no ho aguanta tot”. A més, considera que el col·lapse de la Massana “supera de molt el de Sant Julià”, i mentre el de la Massana es dona cada dia, el de Sant Julià “el tenim identificat en 50 dies l’any”. De tota manera, ha defensat que “no renunciem al desviament de Sant Julià” i per aquest motiu hi ha prevista una partida per actualitzar el projecte que permetrà acabar el túnel. I el govern entrant “si té disposició econòmica el podrà pressupostar”, tenint en compte, però, que el túnel “s’ha de començar i acabar”, no es pot fer per fases com a la Massana.

Signatura dels convenis de cessió per ampliar un tram de voravia a la CG-4 fins a Erts
El ministre de Territori i Habitatge en funcions, Víctor Filloy, i la cònsol major de la Massana, Olga Molné, han signat avui el conveni de cessió amb tres propietaris de terrenys per poder ampliar la voravia a la CG-4 entre la Massana i Erts. En l’acte de signatura, Filloy ha posat en relleu que aquest projecte dona resposta a la proposta guanyadora del pressupost participatiu del 2019, que va proposar la creació d’una voravia entre aquests dos nuclis per donar més seguretat a la via i facilita el pas dels vianants. El ministre en funcions ha volgut agrair la col·laboració dels privats perquè l’entesa permet “aconseguir una xarxa viària més òptima i una major fluïdesa del trànsit”. Els convenis signats avui garanteixen una voravia continua d’uns 400 metres des de la sortida del nucli de la Massana en direcció a Erts, del total d’1,25 quilòmetres que separen el nucli massanenc fins a la rotonda d’Erts.

fases
vial
estiu

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte