Diari digital d'Andorra Bondia
Andorra Telecom compensarà els clients afectats per la incidència de dilluns
Andorra Telecom compensarà els clients afectats per la incidència de dilluns

Andorra Telecom compensarà els clients afectats per la incidència de dilluns


Escrit per: 
Redacció/Agències

Andorra Telecom compensarà el tall del servei que hi va haver dilluns amb el retorn de 20 euros en la factura del juliol dels clients residencials. L’empresa pública va anunciar també que fixarà una compensació per als clients d’empresa en funció dels serveis contractats. Andorra Telecom va manifestar ahir, a través d’un comunicat, que compensarà els clients afectats per la incidència de dilluns, que va suposar talls i dificultats d’accés per als clients amb IP fixa i usuaris particulars. La companyia ha decidit el retorn de 20 euros en la factura dels clients residencials afectats. En el cas de les empreses es fixarà la compensació en funció dels serveis contractats i prenent com a base la tarifa mensual del servei d’internet. 
La incidència, que va afectar principalment els 1.540 usuaris d’IP fixes, majoritàriament empreses, es va produir arran dels canvis en el node central d’accés a internet a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Aquesta intervenció va ser la darrera del procés de renovació de la plataforma, que s’ha dividit en cinc fases i s’ha anat realitzant des de l’abril passat. La nova plataforma servirà per guanyar estabilitat i fiabilitat a la xarxa. La compensació, equivalent al preu mitjà mensual d’internet, es farà en la factura del juliol. Andorra Telecom reitera la disculpa per les molèsties ocasionades als clients. La reacció d’Andorra Telecom arriba després que el grup parlamentari liberal i els consellers del Partit Socialdemòcrata (PS) demanessin el dia anterior si es compensaria els usuaris perjudicats. 
L’avaria no té res a veure amb el fet que Andorra Telecom dugui a terme inversions per diversificar la seva activitat econòmica, com per exemple a l’edifici The Cloud, ja que, de fet, s’estan fent inversions importants per adaptar-se als canvis tecnològics que s’estan produint en un sector “molt demandant d’inversions”, segons va destacar ahir el ministre portaveu, Jordi Cinca. De fet, Cinca va relacionar aquesta avaria, precisament, amb aquesta evolució tecnològica i va remarcar que el fet que “hi hagi avaries com la de dilluns no té res a veure amb una falta d’inversió”. És més, va defensar que els canvis tecnològics es van duent a terme “amb molta freqüència a la companyia”. Per tant, va destacar que “no és bo insistir en la idea que es descapitalitza” la companyia i això comporta que no es faci inversions estratègiques en tecnologia, tal com han posat en relleu els grups de l’oposició, i va afegir que de fet Andorra Telecom disposa de més de 
200 milions d’euros en reserves i, per tant, i malgrat que es tiri endavant el projecte de The Cloud, continuarà disposant dels recursos necessaris per fer inversions tecnològiques. Com a exemple va manifestar que Andorra Telecom va ser “pionera” en la instal·lació de la fibra òptica. 
Cinca va afegir que l’executiu, i especialment el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, president del consell d’administració de la companyia, estan “preocupats” per aquests incidents i que s’ha traslladat als responsables d’Andorra Telecom la necessitat que es prenguin els mitjans necessaris per evitar-los en el futur. D’aquesta manera, va remarcar que s’és conscient “dels inconvenients generats” per avaries com aquesta i que segurament “caldrà reforçar els processos” perquè quan es donin canvis tecnològics no hi hagi problemes com el de dilluns.

Andorra Telecom
avaria
tall
compensarà
clients
empreses

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte