Diari digital d'Andorra Bondia
Carles Casadevall, portaveu d’Andorra Telecom.
Carles Casadevall, portaveu d’Andorra Telecom.

Andorra Telecom nega ser responsable de l’activació del ‘roaming’ fora del país


Escrit per: 
P.G. / FOTO: J.G.

L’Agència Catalana del Consum (ACC) ha rebut una allau de queixes de consumidors que denuncien que abans d’arribar a Andorra se’ls activa el roaming, i tenen recàrregues importants a les factures telefòniques de les companyies  de fora. Des d’Andorra Telecom neguen cap mena de responsabilitat d’una cobertura àmplia de la companyia andorrana. El fet és que segons en quina zona s’està del territori veí es pot perdre la cobertura momentàniament, i tot i no estar en territori andorrà, un cop es recupera la cobertura sigui la d’Andorra Telecom, i això provoca l’activació del roaming. 
Segons va explicar el portaveu de la parapública, Carles Casadevall, “més que un problema de cobertura és un problema de cobrament de petites cessions de quilobytes”. Casadevall va informar que gairebé totes les companyies, “quan hi ha petites cessions de quilobytes no les cobrem perquè són molt curtes, i Movistar encara continua cobrant-les, malgrat que els ho hem dit”. Segons Casadevall, encara que sigui una connexió mínima, amb una cessió molt menor de quilobytes, la tarifa mínima per cobrar són nou euros, “i ho segueixen cobrant”. Casadevall va explicar que ha de ser aquesta la raó de les incidències denunciades per l’Agència Catalana del Consum i nega que Andorra Telecom hagi ampliat cap cobertura. “És difícil que la cobertura s’acabi a la  mateixa línia de la frontera del riu Runer, però no és tant un problema de cobertura, sinó un cobrament d’incidències de cessions curtes que no s’hauria de cobrar”.
De fet, el portaveu d’Andorra Telecom va explicar que a Orange també els va passar i van detectar aquestes petites cessions o activacions de roaming curtes i van deixar de cobrar-les. 
Casdevall, a més, va afirmar que Andorra Telecom no ha rebut cap queixa sobre aquest afer.

CONSUMIDORS UNITS
El president de l’Associació Andorrana de Consumidors i Usuaris, Lluís Ferreria, per la seva part, va informar ahir que es va posar en contacte amb l’Agència Catalana del Consum per tal d’oferir “col·laboració en la recerca d’una solució i depurar responsabilitats”. 
L’Associació de Consumidors d’Andorra no ha rebut cap queixa perquè el roaming que es cobra és als clients d’operadors espanyols. “Volem tenir tota la informació per saber si és alguna cosa puntual”, va comentar Ferreira. El president de l’associació andorrana també va manifestar la intenció de reunir-se amb responsables d’Andorra Telecom per saber si el problema que pateixen clients espanyols a les proximitats de la frontera del Principat ve per influència de les antenes o de la cobertura. 
El fet és que els usuaris dels operadors espanyols estan pagant un plus en les factures del telèfon per una activació automàtica del roaming no desitjada, i per aquest motiu les associacions de consumidors pretenen esbrinar les responsabilitats escaients. 
Tot i això, tant l’ACC com Casadevall, en nom d’Andorra Telecom recomanen desconnectar les dades durant el trajecte o configurar el dispositiu mòbil perquè no es connecti a xarxes desconegudes automàticament quan perdi la cobertura. 
En el seu moment, Casadevall recorda que Andorra Telecom ja va fer un acord sobre el roaming amb Movistar, Vodafone, Orange i Más Móvil.

 

roaming
Andorra Telecom

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte