Diari digital d'Andorra Bondia
Josep Maria Barris, responsable d’operacions i infraestructura d’Andorra Telecom.
Josep Maria Barris, responsable d’operacions i infraestructura d’Andorra Telecom.

Andorra Telecom preveu tenir en dos anys un nivell d’automatització òptim


Escrit per: 
Pepa Gallego / Foto: M.R.F

Andorra Telecom ja ha iniciat un procés d’automatització de diferents processos, tasques i procediments i en dos anys preveu tenir un nivell òptim d’aquesta robotització de la seva feina. Així ho va afirmar ahir Josep Maria Barris, responsable d’operacions i infraestructura de la parapública. Barris va parlar en la jornada Benvinguts al món de l’automatització sobre els beneficis que brinda aquesta innovació en els processos a una cinquantena de professionals que es van inscriure. 
La  jornada va ser organitzada per Andorra Telecom, Red Hat i UiPath, i va comptar amb diferents ponents que van exposar casos d’ús d’aquests processos d’automatització. 
Segons Barris, “l’automatització no s’ha de veure com una amenaça de gent que es quedarà sense feina”. Els experts opinen que ajuda a fer els processos que realitzen els treballadors de manera automàtica, els fan més eficients, més ràpids i sense errors. 
“Cada dia hi ha una persona a casa nostra que es connecta als cinc bancs i veu els extractes del dia anterior, ho col·loca en un Excel, i ho carrega a l’eina de tresoreria. Doncs ara aquest procés està automatitzat i la persona que feia aquesta feina fa altres tasques de més valor”, va posar com a exemple Barris. 
Altres processos que la parapública automatitzat són els acords de roaming, que suposava fer canvis a diferents plataformes, i ara queda tot automatitzat, segons van explicar en la seva ponència Antonio Jiménez, responsable d’automatització d’Andorra Telecom, i l’enginyera Nathalie Jarno. 
Barris va reconèixer que Andorra Telecom es troba en una fase molt inicial d’aquesta automatització i que actualment s’està fent la recerca de tots aquells processos susceptibles de ser robotitzats. “De dos hores diàries que trigaven alguns processos ara es redueix a tres o quatre minuts”, va comentar el responsable d’operacions de la parapública.  Barris va apuntar que l’automatització aconsegueix entre un 40 i un 60% de benefici, i es pot estalviar fins a un 80% de temps.
El lloc del treball no està en risc, segons Barris. En alguns casos d’automatització sí que s’haurà de buscar un perfil més tècnic, però en d’altres són perfectament assumibles pels treballadors de la companyia, va assegurar el responsable. 

 

Andorra Telecom
preveu
nivell
d'automatització
dos
anys
òptim
Número de vots: 120
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic