Diari digital d'Andorra Bondia
Una mostra dels bàners de la campanya en diferents idiomes.
Una mostra dels bàners de la campanya en diferents idiomes.

​Andorra Turisme inverteix 3,4 milions en la campanya d’estiu “més potent”



Escrit per: 
M. P. A. / Foto: Andorra Turisme

La campanya de promoció turística d’aquest estiu duplica el pressupost respecte a l’any passat. Així, enguany s’hi destinaran fins a 3,4 milions d’euros, mentre que la inversió que es va fer l’estiu del 2020 va pujar a 1,7 milions. Es tracta d’una campanya “molt potent”, “la més potent que hem fet fins ara”, han assegurat en la presentació que han fet aquest matí la ministra de Turisme, Verònica Canals, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Una inversió que no es pot comparar, però, amb la de l’estiu passat, ha matisat Budzaku, ja que només es va efectuar a dos països, França i Espanya, mentre que enguany es realitzarà en vuit: a més d’Espanya i França, al Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, els Països Baixos, Alemanya i Itàlia. També ha posat en relleu que la campanya s’adaptarà a l’evolució sanitària i si calgués cancel·lar algunes de les accions contractades “no tindrem un cost previ”. 

Canals ha destacat que és “potent” tant per la inversió; per la durada, ja que ha començat avui mateix i en principi està previst que pugui durar fins al mes de setembre, tot i que de moment a l’agost i al setembre no està planificada; i per la diversitat i qualitat dels formats i mitjans de comunicació en els quals es farà la promoció. La ministra ha tornat a reconèixer que la campanya d’hivern ha estat “catastròfica”. És per això que de cara a l’estiu i ja aquesta primavera “volem reactivar el nostre sector, un dels més castigats per la pandèmia”, ha recalcat. El gruix important de la inversió (2,9 milions d’euros) es destinarà precisament a la difusió en diversos mitjans i plataformes; 107.000 euros a la touroperació i 300.000 euros a una acció conjunta amb Disney que es donarà a conèixer aviat.

Amb el lema Si vols canviar d’aires, fes-ho en un aire en condicions i la creació audiovisual que l’acompanya “es vol projectar el país com a destinació segura”, ha dit el gerent d’Andorra Turisme, i es vol posar l’accent en la diversificació de l’oferta que ofereix el país tant a nivell de “natura”, com en l’àmbit urbà, remarcant d’una manera especial “un concepte molt vacacional”, on les compres tenen un paper destacat, ha fet notar Budzaku, que ha indicat en diverses ocasions que la competència enguany serà “ferotge” a nivell de promoció de les destinacions turístiques. 

Quant als esdeveniments concrets, Budzaku ha recordat que en l’àmbit esportiu es rebrà el Tour de l’11 al 13 de juliol. A més, entre juny i juliol se celebrarà l’Andorra Multisport Festival. Al juny hi haurà l’Spartan Race i al juliol l’Skyrace Comapedrosa i la Volta als Ports. Pel que fa als esdeveniments culturals, el director general d’Andorra Turisme ha tornat a destacar que es farà una aposta molt important per l’Andorra Mountain Festival, que comptarà amb “més estrelles”. També s’aposta per dos esdeveniments locals, el Jambo i la biennal L’Andart. Budzaku ha tornat a reiterar que òbviament aquests esdeveniments no serveixen per suplir el Cirque du Soleil però ha reivindicat que han d’atreure turistes.

Budzaku no ha volgut avançar amb quines previsions d’arribada de visitants compten perquè “no se sap com estarà la situació”. En qualsevol cas, espera que la campanya doni els seus fruits tenint com a referència l’estiu passat, que “només va suposar un 29% menys de turistes”. “Estem competint amb destins top mundials”, ha afegit, i això no fa que “estiguem més preocupats, sinó més atents”.  

La diplomàcia també promou la marca Andorra
La tasca diplomàtica que es fa des del ministeri d’Afers Exteriors també treballa per a la promoció de la marca Andorra, ha explicat la ministra Verònica Canals. Una tasca que s’està realitzant tant des de la perspectiva sanitària com de mobilitat i que és complementària respecte a la que es realitza des de Turisme. Així, ha anunciat que la setmana vinent parlarà amb Àustria i Alemanya per saber amb quines previsions treballen de cara a l’estiu.

Es tracta d’una tasca que “no s’ha parat de fer”, ha fet notar. Com a exemple, s'ha referit al passaport Covid. En aquest sentit, ha dit que hi ha converses constants amb els països veïns per saber què en pensen i com s’aplicarà.

En relació amb la mobilitat amb Espanya i el canvi de criteri del govern d’aquest país a la interpretació, Canals ha reiterat que “els contactes han estat constants amb Espanya i Catalunya”. En concret, ha dit que té contactes amb el secretari d’Estat de Turisme espanyol, Fernando Valdés.

Tant la ministra com el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, han anunciat que enguany es torna a celebrar Fitur, del 19 al 23 de maig, i que això donarà al Principat l’oportunitat de donar a conèixer l’oferta turística.

Pel que fa a França, Canals ha reconegut que farà “campanyes potents per fomentar el turisme intern” i així “fer França atractiva”. Per tant, això fa pensar que “cert proteccionisme hi haurà”, però considera que quedarà mitigat per “les ganes de la gent de viatjar”. De tota manera, en el cas francès, creu que Andorra serà considerada com una zona del territori a promocionar.

El sector turístic, interessat a tenir un “producte variat”
Segons la ministra Verònica Canals els eixos principals de la campanya ja s’han compartit amb els diferents agents del sector turístic en les reunions que tenen periòdicament cada dilluns. “Els hem explicat el full de ruta”, ha assegurat. En aquest sentit, el retorn que han tingut ha estat positiu perquè “els interessa tenir un producte variat”. A més, ha explicat que també s’han tingut en compte les seves propostes.

Canals ha remarcat que les línies estratègiques del seu ministeri combinen els grans esdeveniments amb l’oferta interna, “les microaccions al territori”. En aquest sentit s'ha referit al treball conjunt de tots els comuns per fer descobrir el país, els seus camins i espais naturals posant com a exemple la recerca dels tamarros. 

També ha recalcat que es busca donar a conèixer la identitat andorrana. En relació amb això ha mencionat la gastronomia i ha indicat que s’està elaborant un receptari andorrà. 

Andorra Turisme
campanya
estiu
Comentaris: 1

Comentaris

No patiu que es gasten 10 vegades mes en ajudes i subsidis socials en lloc de posar gasolina al motor

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic