Diari digital d'Andorra Bondia
Un moment de la presentació de la campanya turística d’estiu que es va oferir ahir al sector.
Un moment de la presentació de la campanya turística d’estiu que es va oferir ahir al sector.

Andorra Turisme preveu un creixement “moderat” de l’1,3% aquest estiu


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: J.G.

En la línia de les darreres temporades, Andorra Turisme preveu un increment “moderat” aquest estiu en entrades de turistes. L’objectiu és créixer un 1,3%, el que suposa 12.940 turistes més. Per mercats, l’evolució a l’alça s’espera molt més important a França (+2,5%) i altres països (+3,5%) que no pas a Espanya (+0,5%), que ja està molt consolidat. El ministre de Turisme en funcions, Francesc Camp, va argumentar que aquestes xifres es basen en la previsió de creixements molt reduïts a les economies europees, la competència cada vegada més forta dels destins de l’Orient Mitjà, i els alts creixements que ha registrat el Principat els darrers anys. Tot i així va remarcar que la fita és mantenir-se per sobre del milió de turistes a l’estiu. Encara que en nombre de turistes serà complicat créixer, la intenció sí que és augmentar la pernoctació mitjana, passant de les 2,62 nits a les 2,70, el que suposaria un 2,7% més de pernoctacions que l’any passat. 

Per aconseguir aquestes xifres, Andorra Turisme destinarà 2,2 milions d’euros a la campanya de promoció, un pressupost lleugerament per sobre del de fa un any, quan es van invertir 2,1 milions, ja que s’han reforçat els continguts de vídeo amb la creació de nous espots. Una de les novetats d’aquest any és que es començarà a treballar al mercat italià. Camp va explicar que en aquest país “hi ha molt potencial”. Avui està dins dels deu mercats més importants que porten visitants a Andorra i es va mostrar convençut que “fent una mica d’esforç” es pot aconseguir que estigui entre els cinc primers. Amb aquest seran vuit els mercats en què es farà campanya. El ministre de Turisme en funcions va afirmar que a l’estiu cal anar-se posicionant com a destinació de muntanya “sense perdre de vista el binomi cultura-comerç”, mentre que a l’hivern ja es pot aspirar a buscar visitants en d’altres continents, com el nord-americà o l’asiàtic.
Des d’Andorra Turisme també es va recordar que ajudaran a promocionar el país l’acord amb Disney (que té un cost de 225.000 euros) i les accions per donar a conèixer el nou espectacle del Cirque du Soleil (amb un espot específic, una microsite on es podran fer les reserves des del 16 d’abril i accions de màrqueting al Shopping Mile).
Camp, que va aprofitar per fer balanç dels darrers set anys, va afirmar sentir-se satisfet per “la bona feina”, i va afegir que “els números així ho diuen”. Al mateix temps va destacar l’oferta d’esdeveniments de primer nivell que s’ha generat a l’estiu. Va recordar que entre el 2012 i el 2018, les entrades de turistes van augmentar un 37,1%, el que suposa un creixement mitjà anual del 5,4% (un 5,5% a l’hivern i un 6,3% a l’estiu). Camp també va defensar-se de les crítiques del candidat del Partit Socialdemòcrata, Pere López, durant la campanya electoral, en què va acusar Andorra Turisme de fer una comunicació low-cost, i va agrair el treball de l’equip d’aquesta societat, tenint en compte que “ha rebut moltes crítiques aquests anys” que “de vegades no eren fonamentades”. Així mateix va destacar que des del 2011, el Govern ha organitzat 56 presentacions amb el sector i va subratllar la transparència amb què s’ha treballat durant tots aquests anys.

 

Més qualitat i atractius per tenir turistes de més nivell

El ministre de Turisme en funcions també es va referir als missatges que es van sentir en campanya electoral i que advocaven per un turisme més qualitatiu. Va deixar clar que atraure visitants de més poder adquisitiu no només es fa a través de campanyes de comunicació, “com alguns han volgut fer veure”. Així, va apuntar que cal una oferta de més qualitat i més variada. Amb tot, va advertir que per fer-ho es necessiten inversions i que aquestes s’han de poder pagar. Per això va exposar que és necessari trobar l’equilibri entre apujar preus i continuar sent atractius, ja que un encariment pot fer perdre clients. A més, Camp va declarar que la millora i diversificació de l’oferta no es pot fer només amb el pressupost d’Andorra Turisme i del Govern. Així va assenyalar que “el camí a seguir és aquest”, però que “no és feina d’una legislatura, sinó de dues legislatures més, com a mínim”.

 

Camp defensa que la facturació ha crescut a l’hivern tot i que el nombre de turistes s’ha “estancat”

Després que els hotelers indiquessin que les previsions apunten a una caiguda de l’ocupació aquesta temporada d’hivern, el ministre de Turisme en funcions va acceptar que “tot apunta” que en nombre de turistes “estarem estancats o potser baixarem una mica”, encara que no tant com les dades fetes públiques per la Unió Hotelera (d’una disminució del 8,5% fins al març). Tot i que va demanar esperar tenir les xifres finals, ja que la Setmana Santa pot canviar els resultats, Camp va recordar que aquest ha estat un any complicat a nivell meteorològic. Així, encara que les pistes estaven en bones condicions els dos mesos de bon temps, no han afavorit “l’ambient de neu”. En tot cas, el ministre creu que cada vegada s’ha de tendir més a fer balanços en termes de facturació i no pas en nombre de visitants. D’aquesta manera va assenyalar que la facturació registrada per Grandvalira i Vallnord durant aquest hivern s’ha situat per sobre de l’any passat. Camp va atribuir aquest fet a la possibilitat que el turista que s’ha desplaçat a Andorra gasta més diners perquè té més poder adquisitiu.

 

 

 

campanya turística
temporada d'estiu
ocupació
turisme de qualitat
Número de vots: 101
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic