Diari digital d'Andorra Bondia
Les obres del nou telecarida de La Roca, a l’estació d’esquí d’Espot.
Les obres del nou telecarida de La Roca, a l’estació d’esquí d’Espot.

Arrenca la temporada amb bones perspectives i 20 milions d’inversió


Escrit per: 
Redacció/Foto: Agències

La Diputació de Lleida va acollir ahir la presentació de la nova temporada d’esquí al Pirineu de Lleida en un acte presidit pel president de l’ens, Joan Talarn, i la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, juntament amb el director de l’ACEM, Joaquim Alsina, i els representants de les diferents estacions d’esquí del Pirineu de Lleida. L’acte també va servir per presentar la nova campanya del Patronat de Turisme, amb una inversió d’uns 300.000 euros, per promocionar la temporada d’hivern 2019/2020 amb la campanya “ADN Lleida” i reforçar la difusió d’activitats en el conjunt de la demarcació amb el clam “Molt més que neu!”.

Els representants de les 11 estacions d’esquí del Pirineu de Lleida van expressar el seu optimisme davant la nova temporada d’esquí 2019/2020 per les nevades intenses d’aquest mes de novembre, que han permès avançar l’inici de la campanya a algunes estacions de nòrdic del Pirineu de Lleida com també al complex de Baqueira Beret, mentre que les restants ho faran a partir d’aquest cap de setmana i amb la seguretat que totes estaran en ple funcionament de cara al pont de la Constitució. Les estacions de nòrdic de Tuixent-La Vansa, Lles de Cerdanya i Aransa han obert els caps de setmana per a l’esquí, raquetes i serveis turístics, mentre que Sant Joan de l’Erm, Víros-Vallferrera i Tavascan ho fan per a la pràctica de raquetes i serveis turístics.
La vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Rosa Pujol, va agrair l’esforç inversor que any rere any fan els diferents centres d’hivern del Pirineu lleidatà i per continuar mantenint la tradició de fer la presentació de la temporada a la Diputació de Lleida. Pujol va subratllar que en conjunt les inversions d’aquesta temporada superen els 20 milions d’euros, una quantitat que representa la segona inversió més elevada que han fet les estacions d’esquí del Pirineu lleidatà els darrers 10 anys.
Rosa Pujol va dir  que l’impacte econòmic directe calculat de la temporada 2018/2019 va ser d’uns 402 milions d’euros (dels quals 32,5 es van assolir per la venda de forfets, 196 per l’impacte directe de la venda de forfets i altres 173,5 milions correspondrien a l’impacte induït, segons els càlculs de l’ACEM). Com a objectius per a la nova campanya, el Patronat de Turisme espera poder consolidar els bons resultats obtinguts en les darreres i incrementar un 2% la venda de forfets de la temporada anterior per superar el llindar dels 1.350.000 forfets. Cal recordar que des de la campanya 2005/2006 no s’ha aconseguit superar aquesta xifra. En concret, aquella vegada es va arribar a 1.447.728 forfets venuts, mentre que en les darreres 13 temporades la venda s’ha tancat per sota d’aquests 1.350.000. La millor va ser la de 2017/2018 amb 1.344.897 forfets, seguida per la temporada 2008/2009, amb 1.331.700, i en tercer lloc la de 2018/2019, quan se’n van vendre 1.327.237. 

arrenca
temporada
20 milions
inversió

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte