Diari digital d'Andorra Bondia
Les dependències d’Andorra Turisme.
Les dependències d’Andorra Turisme.

Autèntics Hotels aposta per l’entrada del sector privat a Andorra Turisme


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

Autèntics Hotels d’Andorra (AHA) aposta per recuperar l’esperit amb què es va crear Andorra Turisme i incorporar el sector privat a la societat. La presidenta de la patronal, Cristina Canut, va recordar que el Govern va constituir aquest ens amb la vocació que esdevingués una societat mixta publico-privada. Avui, però, Andorra Turisme encara “viu” d’una subvenció cent per cent pública i “és un organisme difícil de controlar”. Per això, l’AHA considera que cal analitzar la tasca que fa la societat i veure el potencial que pot tenir i que en aquests moments no s’està aprofitant.
Canut indica que l’entrada del sector privat és una possibilitat que s’hauria de posar sobre la taula i analitzar seriosament. La demanda parteix de la crítica a Andorra Turisme, i també al ministeri, per les polítiques que ha desenvolupat en aquest àmbit durant els darrers temps. Diu que la patronal té la sensació que des de fa vuit anys només es compten cotxes i vianants quan potser els hotelers preferirien “tenir l’establiment al 50% de bons clients i amb els mateixos equips que no pas al 100% i a preus tirats”.
L’entitat aposta per treballar per atraure turistes en èpoques més baixes i fugir de la massificació. Per aconseguir-ho, però, remarca que cal tenir atractius i també donar-los a conèixer, un fet que avui no és tan evident. Com a exemple posa la informació sobre l’ampli ventall de camins de muntanya, que està dispers en varis suports que depenen de diferents administracions i entitats.

Cirque du Soleil
Autèntics Hotels d’Andorra es va mostrar satisfeta dels canvis introduïts per Andorra Turisme en la comercialització de les entrades pel Cirque du Soleil. Canut va explicar que en les altres edicions es requeria als hotelers comprar-les amb molt temps d’antelació, però per als establiments els era difícil preveure al mes de març, abril o maig les entrades que podrien vendre al juliol. La presidenta d’AHA va remarcar que l’estiu és una època que el client no fa reserves amb gaire anticipació. “Hi ha molta gent que ve de pas, reserves d’última hora i del dia abans o del mateix dia”, assenyala, i explica que arran d’aquest fet costa tenir una estimació de les entrades per a l’espectacle que es poden arribar a col·locar. 
Aquest any, però, el procediment s’ha flexibilitzat, diu Canut. Amb els canvis, es permet als hotels comprar les entrades a través d’internet i no ha calgut reservar-les totes a l’avança. A més a més, s’ha previst la possibilitat que els tiquets adquirits pels establiments que no s’hagin venut es poden posar a la venda a última hora la mateixa nit de la representació. 
Canut indica que amb aquestes modificacions “se’ns ha facilitat la tasca” i considera que “aquest any hauria d’anar millor que els altres”. En aquest sentit, la presidenta d’AHA celebra que “al final, ens han escoltat una mica” perquè el sistema utilitzat en les edicions anteriors era “una mica rígid” i ara “sembla que estan buscant les eines per adaptar-ho, i això ens va bé”. De fet, aquests canvis també eren una de les reclamacions de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), explica, i es mostra convençuda que tot plegat “ens pot ajudar a vendre més entrades” als establiments hotelers i també a Andorra Turisme.
La presidenta d’AHA explica que la majoria d’hotels col·laboren amb la venda d’entrades, i els que no fan la reserva prèvia, posteriorment entre els socis de la patronal es cedeixen tiquets. Les entrades es poden vendre conjuntament amb les nits d’hotel, però també hi ha establiments que les empaqueten amb d’altres atractius, com pot ser Caldea. Des d’Andorra Turisme ja es va anunciar que aquest any hi haurà diferents preus en les entrades de pagament en funció de la visibilitat. Així, davant de l’escenari costarà 22 i 25 euros en funció de si l’actuació és entre setmana o en cap de setmana, mentre que a les zones laterals el preu serà de 20 i 23. D’aquesta manera es resol el problema amb els hotelers, que es van queixar que les entrades que ells podien vendre tenien menys visibilitat que les d’Andorra Turisme.

Autèntics Hotels
aposta
sector privat
Andorra Turisme
l'entrada

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte