Diari digital d'Andorra Bondia
El fet de fer pagar per accedir al mirador del Roc del Quer ha fet disminuir el nombre de visitants.
El fet de fer pagar per accedir al mirador del Roc del Quer ha fet disminuir el nombre de visitants.

“Baixada important” d’afluència al Roc del Quer en ser de pagament


Escrit per: 
Meritxell Prat / Foto: BonDia

El mirador del Roc del Quer ha registrat aquest estiu una “baixada important” de l’afluència turística. Un resultat que des del Comú s’atribueix directament al fet de fer pagar per accedir al que s’havia convertit en un dels principals atractius de la parròquia durant la temporada estival i on es començava a veure certa massificació. Així ho confirma el cònsol major de Canillo, Francesc Camp, que ho considera positiu per poder oferir una visita més “qualitativa” a més de destacar la reducció del nombre de cotxes que accedeixen a la carretera de Montaup.

Camp troba “imprescindible” tenir una oferta atractiva que atregui els visitants, perquè creu que en cas contrari “anirien a la Cerdanya o a la Vall d’Aran”. Ara bé, deixa clar que “una cosa és la massificació i l’altra el producte que ofereixes”. En aquest sentit justifica la construcció del pont tibetà per atraure turistes a l’estiu, fet que sens dubte s’ha aconseguit. “A l’agost si haguéssim volgut posar el doble de clients al pont els hauríem tingut perquè hem tingut molta més demanda d’entrades de les que es poden vendre”, manifesta, sobretot durant les setmanes centrals del mes d’agost. Tot i això, deixa clar que “molts dies hauríem pogut vendre el doble d’entrades i no hem volgut perquè volem una visita qualitativa, no volem que la gent s’hagi de tocar els colzes o fer cua per entrar”. Caldrà esperar a finals de temporada per valorar si aquesta afluència s’ha traduït també amb més ocupació hotelera a la parròquia.

D’entrada, però, restaurants, bars, cafeteries i botigues sí que han notat molta més activitat. De moment, però, des de la corporació prefereixen no donar dades concretes d’afluència ni al pont ni al mirador, i es vol esperar que acabi la temporada d’estiu, coincidint amb l’11 de setembre.

De la mateixa manera, defensa que tot i les crítiques que s’han rebut per haver posat aquesta infraestructura a la vall del Riu, en cap cas “s’ha malmès” la vall. El cònsol canillenc insisteix que “per molta gent que vagi al pont, si entres a la vall i tires amunt en trobes molt poca perquè hi ha molt desnivell i s’han de fer caminades molt llargues que fa poca gent”. 

Oferta viable
De fet, Camp defensa l’aposta per disposar d’atractius i activitats que facin venir més visitants durant l’estiu. “Per a mi és indiscutible que aquesta oferta ben orientada i sense fer-nos competència, sense superposar les ofertes, és viable”, afirma, afegint que sempre s’ha de fer “amb respecte per al medi ambient”. Per tant, veu important el fet de poder regular els fluxos de clients, per exemple, amb la venda de tiquets com s’ha fet amb el pont i el mirador. “Regules amb una plataforma web un màxim diari de persones, que és el que hem fet aquest mes d’agost”, detalla. Igualment, manifesta que des del seu punt de vista fer infraestructures d’aquest tipus per sota de la cota 1.900 o 2.000, “sense abusar-ne, es poden anar construint sempre que siguin coses sostenibles i factibles”.

afluència
roc del Quer
pagament
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic