Diari digital d'Andorra Bondia
El webinar va comptar amb una seixantena d’assistents.
El webinar va comptar amb una seixantena d’assistents.

Budzaku reivindica la taxa turística per millorar la promoció d’Andorra


Escrit per: 
M.P.A./ Foto: Facundo Santana

El pes de la comunicació de promoció del país a nivell turístic recau sobre Andorra Turisme. Així les coses, amb els diners recaptats amb la taxa turística es podria arribar als mercats d’altres països i no només als mercats espanyol i francès, que és el que es pot fer ara amb el pressupost de què es disposa. Així és que “com abans la tinguem abans podrem millorar la comunicació perquè costa diners”. Aquest és l’argument que ahir va exposar el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budaku, per reivindicar la necessitat de la implantació d’aquesta taxa. Ho va fer en el marc d’un webinar sobre el futur dels sectors turístic i hoteler a Andorra, organitzat ahir per l’empresa de consultoria Horwath. 

Sobre aquest tema, la directora comercial d’Autèntics Hotels, Meritxell Cassi, va assenyalar que es tracta d’un “tema delicat” que s’ha d’anar treballant i que en la situació actual de crisi “seria precipitat introduir-la sense veure abans el comportament dels clients”. Una reflexió que també va compartir el president de l’Associació d’Empreses d’Allotjament Turístic, Àlex Ruiz, per qui “ara no és el moment”, tot i que la veu necessària sempre que serveixi però “per reinvertir en el nostre sector”, va puntualitzar.  Per Ruiz els elements essencials per a la reactivació del turisme són fonamentalment dos: la vacunació i desestacionalització. Una reactivació que Budzaku va situar per a l’estiu de l’any que ve, ja que al seu parer ara per ara ens trobem en una temporada que va qualificar de “baypass”, de transició.

Cassi es va referir a la importància de posar en relleu les fortaleses que té el país, com ara ser un destí segur, i en la seva opinió convé reforçar la qualitat de l’oferta turística i els trets diferencials i singulars d’Andorra  per oferir una experiència als clients i no només l’habitació d’un hotel. En aquest sentit, la cap de projectes de ciències de la salut d’Actua, Gemma Arribas, va destacar la feina efectuada amb alguns establiments turístics integrats al projecte Andorra Health Destination per promoure el turisme de salut. Durant la taula rodona també es van abordar qüestions com ara  la necessitat d’agilització dels tràmits per afavorir l’arribada d’inversos estrangers o la importància de la professionalització i formació al sector hoteler, així com la possibilitat d’acords amb escoles d’hostaleria d’altres països.

Pel que fa a les comunicacions, els participants van estar d’acord que cal millorar-les i afavorir la sostenibilitat i la qualitat del transport, sense creure necessari la construcció d’un aeroport al país. Sobre això, Budzaku va afirmar que “no és primordial tenir un aeroport dintre d’Andorra” i va titllar el projecte d’“impossible” i de “fora de lloc”.

Budzaku
taxa turística
promoció
Andorra

Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

Que la Ministra Calvo no vulgui aeroport podria, remitament, entendre-ho..... pero que el director de turisme fel govern no el vulgui...... apaga y vamonos. Aeroport ja! Sobirania!!!

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte