Diari digital d'Andorra Bondia
El grup de joves de la Massana que van rebre ahir la formació de la Creu Roja.
El grup de joves de la Massana que van rebre ahir la formació de la Creu Roja.

‘Call center’ per atendre peticions


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: Creu Roja Andorrana

La Creu Roja Andorrana posarà en marxa un call center nacional per atendre peticions d’ajuda de la població derivades de la crisi de la Covid-19. “En 24 hores estarà enllestit”, va declarar ahir el seu director, Jordi Fernández, que va concretar que la finalitat de la  iniciativa és “complementar i reforçar el sistema nacional d’atenció ciutadana”. Aquesta és una de les múltiples accions en les quals està directament implicada l’entitat a causa del coronavirus, sempre en estreta col·laboració amb els ministeris de Salut, Afers Socials i Interior.

De fet, la Creu Roja està portant a terme les formacions als joves de les xarxes de solidaritat que s’han creat a les diverses parròquies del país. Així, aquest matí han realitzat la primera a tretze joves que integren la de la Massana i demà ho faran amb els d’Ordino i Andorra la Vella. Segons ha explicat Fernández, donem suport a aquestes iniciatives parroquials. Un suport que va més enllà de la formació sobre les precaucions, proteccions i els protocols d’actuació que han de tenir en compte a l’hora de realitzar les tasques d’ajuda a la gent gran o depenent que ho necessitin. I és que l’entitat s’ofereix a arribar “on ells no puguin” en el cas, per exemple, que es trobin amb persones que tinguin altres problemàtiques associades, com ara dificultats econòmiques. 
Pel que fa als usuaris dels serveis que gestiona la Creu Roja (transport sociosanitari, teleassistència i Sempre acompanyats) deu voluntaris de l’entitat els estan trucant aquests dies per saber com es troben, si necessiten alguna cosa i informar-los si hi ha alguna novetat respecte al servei. Així, dijous passat van contactar amb 110 persones, divendres amb 124 i ahir amb 86, de manera que aquesta setmana hauran trucat als prop de 800 usuaris vinculats amb l’entitat. En aquests contactes telefònics els voluntaris de la Creu Roja han identificat un parell de persones “que no estaven menjant bé”, va dir Fernández, i hi han posat remei. També un parell més que no es trobaven bé. Els voluntaris estan fent les trucades des de casa seva amb uns telèfons que els ha facilitat l’entitat. Fernández va comentar que s’han brindat al Govern per fer extensives aquestes trucades a la gent gran del país, encara que no siguin usuaris dels seus serveis. 
Amb relació al transport sociosanitari, Fernández va explicar que han informat els usuaris que aquests dies només faran aquells serveis que siguin “vitals i absolutament necessaris, com ara la diàlisi”. D’altres, com fer el transport per fer una rehabilitació, provisionalment els suspenen. D’aquesta manera, “s’evita exposar al contagi tant l’usuari com els professionals sanitaris”, va puntualitzar. En aquest sentit, va especificar que els vehicles que fan el servei estan dotats de les proteccions individuals adients per fer el trasllat. Els treballadors que no facin aquesta tasca podran  reforçar el transport sanitari del país, va anunciar.
Quant al programa Sempre acompanyats, de moment s’ha comunicat als usuaris que durant un temps “cancel·lem tots els acompanyaments” respectant d’aquesta manera la recomanació de quedar-se a casa. Per a les persones que tenen teleassistència, la Creu Roja es posa a la seva disposició “per ajudar-los en qualsevol tipus de suport que necessitin”, va subratllar Fernández.
Finalment, l’entitat també està fent contactes amb persones que tenen coneixements sanitaris o mèdics que podrien donar suport en un moment donat a l’atenció als malalts.

Les iniciatives  solidàries es multipliquen arreu del país
Les iniciatives solidàries es multipliquen arreu del país. Així, les xarxes de joves solidaris s’han posat en marxa a diverses parròquies. Si dissabte van ser els de la comissió de festes de la Massana, ahir ho van anunciar els d’Ordino i Andorra la Vella a través de les xarxes socials. Segons el director de la Creu Roja, Jordi Fernández, també hi ha un grup de joves a Sant Julià de Lòria. S’ofereixen a fer la compra d’aliments, medicaments i productes de primera necessitat.  A Encamp també s’ha posat en marxa un grup d’ajuda a través de Facebook. Així mateix, l’Associació de Fallaires d’Andorra la Vella han ofert el seu suport en la mateixa línia. Ho ha fet també l’empresa Ambulàncies del Pirineu. En aquest cas, a més de fer les compres de primera necessitat, es brinda a portar-les també a domicili per a persones que requereixin ajuda. 

‘Call center’
atendre
peticions

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte