Diari digital d'Andorra Bondia
Camp proposa que el període de rebaixes passi de sis a quatre mesos
Camp proposa que el període de rebaixes passi de sis a quatre mesos

Camp proposa que el període de rebaixes passi de sis a quatre mesos


Escrit per: 
Pepa Gallego/Foto: Jonathan Gil

Francesc Camp ho va avançar ahir: el ministeri de Turisme proposarà reduir el període de rebaixes de sis mesos a quatre, dos a l’hivern i dos a l’estiu, i no com fins ara, que eren tres mesos i tres mesos. La intenció no és altra que combatre aquella percepció que tenen els turistes que el Principat està en un període permanent de rebaixes. Per altra banda, just ahir Camp va presentar els resultats de l’Andorra Shopping Festival, en què les promocions dels comerços han perdut valoracions entre els turistes i han baixat del primer lloc del rànquing al tercer. El mateix ministre va dir que els establiments han de treballar aquestes promocions. 
Aquesta mesura de reduir el període de rebaixes serà una part més del pla estratègic de turisme de compres, segons va explicar ahir el ministre que el capitaneja. Ara per ara, es tracta d’una proposta que està en estudi i que es planteja al sector mitjançant una enquesta que ha fet Andorra Turisme. Tot i això, el ministre sembla que ho té clar i que tirarà endavant, perquè a la pregunta de quan es podrà començar a aplicar la nova mesura, Camp no tanca la porta que es faci ja aquest mateix any. De fet, es vol decidir entre aquest febrer i el març vinent. “Mirarem les enquestes i ens reunirem amb les associacions, i al final nosaltres decidirem”, va dir Camp. 
El ministre és conscient que la realitat del petit comerç no és la mateixa que la de les grans superfícies, i va dir que és feina del ministeri agafar un camí entremig. 

De tres a dos mesos
El que sí que es té clar és que la retallada del període es farà per la part final del termini marcat, ja que es vol mantenir la diferència que suposa avançar-se a les rebaixes dels països veïns. Per tant, en lloc que les properes rebaixes siguin del 17 de juny al 19 de setembre, serien del 17 de juny al 19 d’agost, i les següents, en lloc del 15 de desembre al 15 de març, serien del 15 de desembre al 15 de febrer. 
Val a dir que, tal com estableix el departament de Comerç, també es dona permís als establiments per avançar-se uns cinc dies a aquests períodes per fer rebaixes privades als seus clients. “La resta de l’any es pot continuar fent promocions”, que tal com va recordar el ministre també estan regulades per llei, ja que només poden ser de certs productes específics, i també és vigilat pel departament de Comerç, que obre expedients si alguna botiga ho incompleix. 
Camp sap que reduir el període de rebaixes és una mesura difícil d’establir perquè és conscient que hi ha alguns estocs en certs sectors als quals s’ha de donar sortida en aquests períodes, però també va destacar que les principals ciutats europees que tenen de referència les compres tenen períodes durant l’any que no van més enllà de dos mesos. 
El ministre de Turisme també va manifestar que el sector del comerç té una altra competència pel que fa a preus més baixos, que és la venda per internet, en què ja hi ha molts establiments que actuen i la regulació és una altra.  

Els turistes resten nota a les promocions dels comerços en l’Andorra Shopping Festival 

L. ha superat els objectius marcats quant a nombre de visitants, però també té punts fluixos que cal millorar, com la implicació del sector tant en les promocions dels comerços com en l’aparadorisme i en la formació, el volum de restaurants que participen en l’Andorra a taula i la promoció audiovisual, que aquest any ha tingut menys impacte i s’ha de renovar, segons va explicar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp. 
Si es mira per xifres, l’objectiu marcat era incrementar un 4,8% els turistes durant el període considerat (del 28 d’octubre al 13 de novembre) i han crescut un 20,4%. La nota negativa, destacada també pel ministre, és que aquest augment ve per la banda del sud, ja que els turistes francesos han baixat gairebé un 7% quan s’esperava que s’incrementessin un 4%. Pel que fa als excursionistes, de l’augment esperat de l’1,5% s’ha aconseguit un 6,2%, també molt per la banda del mercat espanyol. En xifres absolutes, el nombre d’entrades de turistes al Principat durant les setmanes de l’Andorra Shopping Festival va ser de 102.770, 17.448 més que l’any anterior. I quant a l’entrada d’excursionistes, van ser 256.559, gairebé 15.000 més que en l’Andorra Shopping Festival del 2015. 
Quant a la valoració de la campanya pel que fa a totes les activitats que s’organitzen, les més valorades amb un 33,8% són els concerts, la música i el teatre al carrer, seguides dels menús de les jornades gastronòmiques, que han votat gairebé un 28% dels turistes. En el tercer lloc hi ha les ofertes i promocions dels comerços, votades per un 25% dels turistes. Aquesta acció, que l’any passat va ser la més valorada, ha perdut dos llocs en aquest rànquing. Per aquest motiu el ministre de Turisme va assenyalar, en la presentació dels resultats de la campanya, que els comerços s’han d’implicar més en aquestes promocions. “S’haurien de millorar les ofertes”, va concretar. 
Pel que fa als menús de l’Andorra a taula, que van aconseguir un rècord, el ministre també va manifestar que fa falta més implicació, perquè no deixa de ser que només 33 restaurants en formen part. Camp també va fer una crida als comerços perquè s’impliquin més en les formacions que Andorra Turisme organitza i també en el concurs d’aparadors, que cada any va perdent participants. 
La campanya va costar 705.000 euros, dels quals mig milió es va destinar als mitjans de comunicació i la resta a les activitats pro­gramades. 

turisme
Francesc Camp
rebaixes
període
turisme de compres
Andorra Turisme
Andorra Shopping Festival

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte